Nakon četiri godine, završnom je konferencijom okončan projekt „Osiguranje pomoćnika u nastavi učenicima s teškoćama u razvoju u Vinkovcima II“. Njime je osigurano lakše praćenje nastavnih programa učenicima u potrebi čime je ispunjen glavni cilj.
„Izuzetno smo zadovoljni projektom kroz koji je u tijeku protekle četiri godine prošlo 59 učenika s teškoćama u razvoju i 71 pomoćnik u nastavi”, ocijenio je uvodno zamjenik gradonačelnika Josip Romić u ime Grada Vinkovaca, nositelja projekta vrijednog 5,8 milijuna kuna. Čak 92% sredstava osigurano je iz Europskog socijalnog fonda, dok je ostatak nominiran u državni Fond za sufinanciranje od čega je Grad sudjelovao sa 139 000 kuna.
Provedbeni dio potpisuje vinkovačka Razvojna agencija – VIA u kojoj ističu kako su glavni podciljevi ostvareni već u prvih 365 dana trajanja projekta, od individualne podrške, jačanja znanja i kompetencija samih pomoćnika u nastavi do poticanja vršnjačke podrške i senzibiliziranja javnosti.
„Ovo nam je jedan od najznačajnijih društveno-socijalnih projekta jer smo za 59 djece koji su dio najranjivijih društvenih skupina osigurali inkluziju u samo društvo. Posebno zahvaljujem pomoćnicima u nastavi i stručnim komunikacijskim posrednicima koji su našoj djeci olakšali osnovnoškolske dane”, poručila je direktorica VIA-e Danijela Slipčević.
Suradnja Grada i partnera VIA-e te svih vinkovačkih osnovnih škola nastavlja se i naredne školske godine.
„Danas je na razini grada potreba za već četrdesetak učenika, konkretno 29 za OŠ A.G. Matoš. Uglavnom su to pozitivna iskustva, funkcionira besprijekorno pri čemu naglašavam da je uloga asistenata pomoć u svakodnevnim aktivnostima od dolaska u školu, odijevanja, odlaska na toalet ili nastavu tjelesnog do pomoći pri pisanju kod primjerice grafomotoričkih problema”, ističe ravnatelj Dario Dragun.
Novina je da se događa dvoje djece na jednog pomoćnika s obzirom na potrebe čime se smanjuje broj asistenata, no raste broj takve djece, ističe voditeljica projekta Marina Karačić.
„Imamo i jedan broj djece za koje stručne službe škole procijene da im pomoćnik više nije potrebna, što zaista veseli i potrebno nam je kroz ovakve projekte kako bismo djecu integrirali u sustav, a ulogu pomoćnika i komunikacijskih suradnika preuzimaju njihovi vršnjaci odnosno školski prijatelji”, naglašava Karačić iz VIA-e koja ponaosob zna ime svakog djeteta apostrofirajući sjajnu suradnju svih partnera i mjerodavnih institucija.
Kako su iz godine u godinu potrebe sve veće, potvrđuju ravnatelji gradskih osmoljetki, na web portalu Grada Vinkovaca do 24. kolovoza je otvoren javni poziv za 37 pomoćnika u nastavi i 2 stručna komunikacijska posrednika, primjerice prevoditelja znakovnog jezika, tijekom idućih godinu dana za 49 osnovnoškolaca.
S obzirom na sve navedeno jasno je kako je potrebno sustavno odnosno zakonsko trajno rješenje ovog problema počevši od državne razine. Također, primjetan je sve manji interes za zapošljavanje u ovom zanimanju zbog male satnice pa Agencija komunicira prema resornom Ministarstvu i taj problem kako bi se postiglo optimalno rješenje.