Pandemijska godina pomrsila je brojne planove, među kojima su i oni vezani uz sudbonosno “da”. Ne samo da su mladenci morali srezati broj gostiju i mijenjati datume, nego su neki od njih morali cijeli događaj i otkazati. Broj sklopljenih brakova tako je u 2020. bio manji nego prethodnih godina, a s razlogom negoduju i vlasnici sala za vjenčanje.
“Tri datuma smo imali za svoje svatove. Prvi je bio 16. svibnja, drugi 28. studenoga i onda smo saznali da je netko otkazao 8. kolovoza i to je bio naš dan vjenčanja. K tomu smo još morali i smanjiti broj gostiju i imati do 100 osoba, a trebali smo imati između 350 i 380 osoba. Žao nam je što nismo imali veću svadbu jer smo Slavonci, a uz to imamo veliki broj familije i prijatelja”, govore nam još uvijek relativno “novopečeni” mladenci Tamara i Albert Babić.
Ističu kako im je epidemija dosta pomrsila planove, no zadovoljni su jer nisu morali kao brojni drugi parovi sve odgoditi ili čak otkazati. Zbog straha od obolijevanja jako puno gostiju nije došlo, a dogodilo se i to, govori nam Tamara, da je u jednom danu svoj dolazak otkazalo čak 40 gostiju. Utjecala je korona i na to da su morali napraviti strogi popis gostiju, sa svim podatcima.
“Bilo nam je otežano najviše zbog samog obreda vjenčanja jer je tu bila razlika između broja dopuštenih osoba u crkvi i u sali za svatove. Tako da su mi neki gosti skoro morali ostati vani. Ali, sva sreća imali smo svećenika koji nam je izašao u susret i bio pun razumijevanja”, rekli su Babići.
Unatoč brojnim mjerama i ograničenjima, ljubav je ipak našla način, pa su Albert i Tamara jedan od 180 parova koji su uspjeli sklopiti brak u prošloj godini. Nije to brojka na koju su Vinkovčani, Slavonci i veseljaci u srcu, naviknuli, jer, prema podacima Matičnog ureda Vinkovci, pandemijska godina je donijela nekih 50-ak sklopljenih brakova manje nego u prethodnim godinama. 2017. godine ih je bilo 226 i ta brojka se i sljedeće dvije samo povećavala – u 2018. sklopljeno je 234 braka, a godinu poslije 233. Godina iza nas nažalost je prekinula je rastući niz i donijela 180 brakova, no vjerujemo kako ćemo i u tom području brzo “stati na noge” i ponovno praviti svadbe onako kako samo mi to znamo. Da mladenci neće više morati odlučivati tko neće moći doći na njihov najvažniji dan u životu, mijenjati datume, ovisiti o nekome drugome te da će svoje sudbonosno “da” izreći u veseloj i opuštenoj atmosferi, onako kako sami odluče da će biti.
Međutim, svi mladenci koji su u posljednje dvije godine planirali vjenčanje su se snašli ili će se snaći. Nisu oni odustali od vjenčanja, samo su svadbu prilagodili uvjetima ili su ju odgodili za manje restriktivna vremena. Oni koji iz svoje kože ne mogu, koji ne mogu promijeniti uvjete ili svoje planove premjestiti za iduću godinu su svakako vlasnici sala za vjenčanje. Ogromni su gubitci s kojima se suočavaju, a kako smo uspjeli saznati, očekivanja za ovu godinu variraju: “Užasno je to kad vaše vlastito poslovanje ne ovisi o vama, nego o mjerama”, poručuju.
Franjo Zulumović iz Svečane dvorane Lucija kaže kako su u prošloj godini imali pad prihoda od čak 90 posto, ali da, unatoč cijeloj situaciji, cijene svih usluga ostaju iste i one ovise o broju gostiju.
“U 2020. godini imali smo samo šest svadbi i to strašno velik pad u odnosu na prethodne godine. Nisam baš optimističan ni što se tiče ove. Očekujem ponovno lošu situaciju jer će nas sigurno opet gnjaviti s mjerama, ograničavati broj gostiju i slično”, istaknuo je Zulumović.
Veliki problemi snašli su i Hotel Admiral. Iako je to trebala biti rekordna godina po realizaciji svatova i drugih događanja poput maturalnih zabava i raznih drugih svečanosti, zbog cjelokupne situacije oko virusa COVID-19 bilježe jako velik pad broja organiziranih svatova.
“U 2019. godini imali smo dosta posla. Kada bi ostvarili ciljeve iz 2019. godine bili bi zadovoljni. Samo neka sve ovo prestane i da se vratimo normalnom životu i radu. Optimistično gledamo naprijed. U ovoj godini očekujemo normalan početak sezone od 4. travnja i nadamo se kako će sve što smo dogovorili s našim mladencima i poslovnim partnerima biti odrađeno na obostrano zadovoljstvo“, rekao nam je Zoran Goman, voditelj marketinga u Hotelu Admiral. U prošloj godini bilježe pad od gotovo 80 posto.
„Svaki gost nam je jako bitan, te smo još više svjesni svake zarađene kune u ovim teškim i izazovnim vremenima koji će vjerujemo biti uskoro iza nas“, dodaje Goman.