- Tekst se nastavlja ispod oglasa -

Pandemija je povećala prodaju bicikala za čak 250%, ali i unazad par godina bicikl je sve popularnije prijevozno sredstvo. Iz jednog dijela grada, za toplijih dana, najlakše i najbrže se dovesti na dva kotača, a prednost je izbjegavanje prometnih gužvi, traženja parkirnog mjesta i na koncu zdrava je aktivnost.

No, ovo prijevozno sredstvo ravnopravan je sudionik u prometu. Stoga je policija posebno usredotočena na ranjive kategorije u koje se ubrajaju i biciklisti, a čiji se broj na cesti s proljećem poveća. Jutarnji i večernji sati, sumrak ili zora, kritični su dijelovi dana jer je vidljivost slabija, a najveća opasnost vreba, ne toliko zbog tehničke ispravnosti, koliko zbog nedopuštenog načina vožnje, kaže policijski službenik za preventivu u cestovnom prometu PU Vukovarsko-srijemske županije Boris Klinec. Zbog brojnih obveza i uštede vremena, sve veći broj djece u školu ili na trening odlučuje se odvesti biciklom pa policija upozorava da je najranija dob za samostalno bicikliranje po cesti 14 godina.

„Apeliramo na roditelje da djecu ne šalju samostalno u promet. Znamo, sredina smo u kojoj se bicikli učestalo koriste jer smo geografski ravni, a ujedno nam je i najjeftiniji i najbrži pogon za stići od točke A do točke B, a djeca to čine do škole ili na trening jer im je najbrže,” poziva policijski službenik.

Na prostoru koji ne predviđa biciklističku stazu prisiljeni su voziti cestom, a poseban trn u oku vozačima je neočekivano izlijetanje na pješački prijelaz što može biti kobno. „Nogostup nije mjesto za kretanje vozača bicikala, isključivo kolnik ili biciklistička staza na dijelu na kojem je ona označena i izgrađena, a kazna za vožnju preko pješačkog je 500 kuna, stazom 300”, podsjeća Boris Klinec.

Unazad 6 godina registrirano 2142 bicikla. Zato je broj krađa manji za čak 70%. Godišnje ih je svega 30-tak, potvrđuju u Policijskoj upravi VS za razliku od prosječno stotinjak prije 2014.godine.

Romobili su zakonski još uvijek siva zona. Naime, policija ih tretira kao pomoćno pješačko sredstvo, a brzine koje postižu sve su samo ne pješačke. Kako bi se stanje dovelo u red, u tijeku su izmjene i dopune postojećeg zakona, a do tada će policija nastaviti s preventivom kako bi smanjila stradavanje na cestama. Aktualno desetljeće u prometu posvećeno je edukaciji najranjivijih skupina.