Foto: Lynn Goldsmith + Picasa 2.0
Na današnji je dan 9. srpnja 1990. godine objavljen deveti album Iggyja Popa pod nazivom “Brick By Brick” (Virgin). Kao najavu novog albuma, Iggy u proljeće 1990. objavljuje iznenađujući singl “Livin’ On The Edge Of The Night”, u maniru Bruce Springsteena i laganijih R.E.M. standarda, snimljen specijalno za triler “Crna kiša” (Black Rain) Ridleya Scotta, koji govori o japanskoj mafiji, te se istovremeno pronašao i na istoimenom soundtracku. Da bi sve bilo u Iggyevom stilu, skaldatelji ove pjesme su majstori jazz, ragtimea i klavirskih kompozicija Jay Rifkin i Eric Rackin. Singl je prošao iznenađujuće dobro, podržan je od strane MTV-a, a prihvatila ga je i tadašnja dark – publika koja je svojeg glavnog idola imala u Andy Eldritchu (The Sisters Of Mercy).

“Ovo je Iggy Pop? Zvuči poput R.E.M.” No, baš zahvaljujući ogromnoj svjetskoj popularnosti spomenutih koji su se vrtjeli ne samo na tada pionirskim satelitskim TV programima poput Super Chanell i MTV, već i u potpuno običnim diskotekama, sasvim nova publika koja nije uopće znala za Iggy Popa, ovaj singl je počela prihvaćati kao “jednu od stvari stoljeća” zajedno s tada vrlo popularnim Roxette, The Cure, U2, Inxs ili mega hitom Simple Mindsa “Don’t You” koji godinama nije izlazio iz medijskih repertoara. Što se tiče ostalog materijala na albumu, ovo je svakako najraznolikiji Iggyev album koji odiše potpunim rock nabojem gdje nema nikakvih pop-melodija. Okolina u kojoj je album snimljen, kao i glazbena građa na njemu omogućili su mu da se konačno pronađe na svojem teritoriju, te je za ovu priliku po prvi puta napisao gotovo cjelokupni materijal. Bila je to više nego dobrodošla stavka u njegovoj karijeri u kojoj je napisao tek nekoliko vrlo šašavih kompozicija.
No, materijal s “Brick By Brick” albuma prikazao ga je konačno zrelim rock autorom koji umije pisati osebujne balade (“Moonlight Lady”), žestoke i opravdano bijesne hard rock brojeve (“Butt Town”, “Neon Forest”, “Pussy Power”) vesele poslastice (“Starry night”), akustične rock pjesme (“The Undefeated”, u kojoj otvoreno kaže da konačno želi odrasti), country (“Main Street Eyes”), mračne underground skladbe pod utjecajima Nick Cavea (“I Won’t Crap Out”). Jedini brojevi koje Iggy nije napisao, osim filmskog singla “Livin’ On The Edge Of The Night” je Hiattova vrlo dobra rock skladba “Something Wild” i Slashova “My Baby Wants To Rock And Roll”. U odličnoj produkciji Don Wasa, Iggy je po prvi puta u karijeri stvorio cjeloviti rock album koji ga je konačno prikazao onakvim kakvim se neprestano predstavljao nakon raspada Stoogesa – divlji, neobuzdan, lucidan, mahnit i buntovan. Zapakiran u šarmantnom uzbudljivom izdanju, albumom je prošarao po svemu što je naučio od brojnih suradnika s kojima je do tada radio – iskoristio je višeglasna pjevanja, vještu kombinatoriku prilikom aranžiranja i komponiranja, te izbjegao nadasve blesave refrene i rifove s kojima je zapljuskivao na gotovo svim solo albumima.
Ploča je dosegla visoke pozicije s obje strane Atlantika dosegnuvši vrtoglavu milijunsku nakladu, kritika je iznimno pohvalila ovaj rad, a sam Iggy je konačno zakoračio u novo desetljeće pun snage i najave da to nije njegov vrhunac karijere, te da od njega valja očekivati nova iznenađenja.
Koncem godine pojavio se na kompilacijskom albumu “Red, Hot & Blue” u duetu s Debbie Harry u čvrstoj rock kompoziciji “Well, Did You Evah”. Album je objavljen 1. prosinca u znak Dana borbe protiv Aidsa, a okupio je brojna značajna imena (Tom Waits, David Byrne, Sinnead O’Connor, Erasure, Les Negresses Vertes, U2, Neville Brothers, KD Lang…) koja su obradila poznate skladbe velikog američkog skladatelja Cole Portera iz prve polovine 20.stoljeća. (Horvi, terapija.net)







