Novi Zakon o sigurnosti prometa na cestama uveo je električne romobile u kategoriju osobnih prometnih vozila i naglasak je stavio na educiranje sudionika u prometu, a ne na represiju i kažnjavanje.
Izuzetak su prijestupnici koji su konstantno uhvaćeni u prekršaju. Tada im se izriče mjera novčane kazne, a takvih je u gradu Vinkovcima bilo 70 od 30. srpnja kada je na snagu stupio Zakon o sigurnosti prometa na cestama.
„Većina vozača ozbiljno shvaća edukaciju i primijeni je te više ne žele voziti bez zaštitne kacige na glavi. Kada se okrenete oko sebe vidite da se radi samo o pojedincima i izuzetcima koji pokušavaju kršiti zakon. Sam zakon nije išao u tom smjeru da se restriktivno sankcioniraju vozači već da se primjereno ponašaju u prometu na cestama”, govori Boris Klinec policijski službenik Odjela za preventivu u cestovnom prometu Policijske uprave vukovarsko-srijemske.
Osim ne nošenja kacige, kazne su pisane i za nošenje slušalica na oba uha te ometanje prometa. Naglasio je kako je uporaba mobitela i nošenje slušalica jedna od vodećih distrakcija jer se njima vrlo lako gubi percepcija prometa. Samim s time vozači znaju podsjećati bicikliste i korisnike električnih romobila da krše prometne propise. Uskoro bi trebala biti donesena izmjena i dopuna Pravilnika o tehničkim uvjetima vozila na cestama koji bi trebao definirati kategoriju za električne romobile koji imaju sjedalicu.
Podsjetimo, zabranjene radnje kod korištenja električnih romobila su upravljanje slušalicama na oba uha, vožnja bez kacige, kretanje po cesti. Ne smije se na nogostupu ometati druge sudionike te se ne smiju ostavljati na istom. Osim toga, bitno je naglasiti kako ne smije biti više osoba, odnosno smije upravljati samo osoba koja vozi. S obzirom na Zakon koji inzistira na nošenju kacige postavilo se pitanje kako će u navedenoj situaciji reagirati Bolt. Hoće li korisnicima omogućiti zaštitne kacige ili će si njihovi morati sami to osigurati.
„Uređaji su prilagođeni, a edukativni materijali dostupni u aplikaciji poštuju nova pravila. Bolt pozdravlja promjene koje će pridonijeti sigurnosti prometa na cestama, posebno definiranje električnih romobila kao osobnih prijevoznih sredstava, a ne pješaka”, rekao je Ivan Begović, Country manager za mikro mobilnost Bolta u Hrvatskoj i Sloveniji.
Cijena kazne za vožnju bez kacige iznosi 300 kolika je i za nošenje slušalica na oba uha, dok će korisnici romobila platiti kaznu u visini od 1000 kuna ukoliko se budu bez nadzora kretali površinama namijenjenima za vozila i pješake.
Iz Bolta su poručili kako su spremno dočekali novu regulativu, ali kako neće osigurati za korisnike reflektirajuće prsluke i kacige nego će se oni morati za to pobrinuti sami.
Cilj kompanije je kontinuirano i ažurno unaprjeđivanje sigurnosne značajke kako bi predvidjeli i odmah reagirali te riješili moguće izazove pred kojima će se naći. Dodatno je unaprijedio „drunk driving” sigurnosne značajke kako bi se spriječila vožnja u pijanom stanju, a uz to je razvio i patentirao sustav za sprječavanje „tandemske vožnje”.
Rezultati istraživanja su pokazali kako je bezobzirna vožnja glavni percipirani sigurnosti problem vožnje električnog romobila (62% ispitanika), a slijedi ga prebrza vožnja po pješačkim zonama (51%) i vožnja u pijanom stanju (45%).
Navedeni podaci i razvijeni sustavi pokazuju kako Bolt ima svoje mjesto u urbanim planovima kao jedna od solucija javnog prijevoza.