U Galeriji fotografije Meraja večeras je otvorena prva izložba pete sezone izložbi pod nazivom “U apsidi” Foto kluba Vinkovci.
Na dan kada je prije devet godina, oko 15 sati, došlo do puknuća nasipa u Rajevu Selu, a ubrzo potom i u Račinovcima, a istočni dio županjske Posavine našao se pod vodom, u Meraji je otvorena izložba fotografija Gordana Panića “Poplava 2014.” podnaslovljena sa “Ljudi i svete slike”.
Ova izložba na najbolji način predstavlja ciklus “U apsidi”, mala obimom, a ogromna u svojoj snazi, istaknuo je uvodno Dražen Bota, predsjednik Foto kluba Vinkovci.
“U velikoj arhivi fotografija koje je Gordan tom prilikom snimio, pregledavajući je više puta, primijetio sam jednu posebnu grupu fotografija na kojoj su konstanta nabožni predmeti , svete slike i drugi, čija mjesta važnosti u tom užasu koji se dogodio nisu taknuta. Ti predmeti natopljeni vjerom ljudi koji su se njima obraćali, jednostavno nisu dali da ih natopi i odnese vodena bujica, bili su jači“, istaknuo je Dražen Bota.
A snimajući u tom strašnom trenutku te 2014. godine u poplavljenom dijelu županjske Posavine toga nije bio svjestan ni Gordan Panić, fotograf Glasa Slavonije. U svojoj karijeri novinskoga fotografa, kazao je večeras, nema onoga s čim se nije susreo i nije bilo lako zadržati profesionalnost, ali je uvijek nastojao svoju zadaću odraditi na najbolji način odnosno da ona fotografija koja na kraju bude objavljena na najvjerniji način prikaže ono što se dogodilo.
Pri tome, međutim, nastajale su i fotografije koje nikada nisu objavljene, baš kao ovih 13 koje je večeras predstavio.
“Ne znam koliko sam dana bio tamo od jutra do sutra. Kada si dolazio nisi imao pojma što ćeš zateći, snimao si sve na što si nailazio. Tako sam snimio ogroman broj fotografija i tek poslije nekoliko dana sam postao svjestan da na masi snimaka ljudi čije su kuće poplavljene, srušene, i tamo gdje je ostao samo jedan od četiri zida ili samo djelić zida, stoje svete slike, križevi, katolički kalendari. Kako su dani prolazili na to su mi i sami ljudi znali ukazivati i pozvati me da snimim, primjerice, Gospinu sliku ili križ kako stoje na svom mjestu, a okolo lom i krš“, istaknuo je Gordan Panić.
Te fotografije, međutim, u tom trenutku medijski nisu bile primarne. Tražilo se nešto drugo, nešto što prikazuje poplavu na način kako mediji zahtijevaju, pa tako nisu ni išle u red za objavljivanje.
“Zato mi je drago što nakon devet godina pokazujemo i ovaj dio te priče“, istaknuo je Gordan Panić.