Mobiteli imaju velik utjecaj na mlade kojima su ovi uređaji sastavni dio njihovih života. Koriste ih svakodnevno, ali postavlja se pitanje trebaju li učenicima na nastavi u školama? Institut za društvena istraživanja objavio je rezultate po kojima 86 posto svih učitelja i učiteljica podržava zabranu korištenja mobitela u školama, stoga smo provjerili što o tome misle ravnatelji naših osnovnih škola.
Potpuna zabrana nije uvedena, ali, složni su ravnatelji, da učenici mobitele trebaju koristiti isključivo u odgojno-obrazovne svrhe. „Kućni red je usuglašen i imamo pravilo koje je u skladu sa zakonom i pedagoškim mjerama. Tehnologiju često koristimo unutar nastavnog procesa, kao i za hitne slučajeve, ali ne za zabavu tijekom nastave, čak ni za vrijeme odmora”, riječi su ravnatelja Darija Draguna iz Osnovne škole „Antun Gustav Matoš” Vinkovci. Istog je mišljenja i ravnateljica Osnovne škole Bartola Kašića Vlasta Pavlović Elez koja ističe kako učenici smiju koristiti mobitel isključio uz dozvolu predmetnog nastavnika i u svrhu odgojno-obrazovnog procesa.
U Osnovnoj školi Josipa Kozarca jednoglasno je izglasana zabrana korištenja mobitela na zadnjem učiteljskom vijeću, a ravnatelj Ivan Županić kaže kako su u tijeku prikupljanja mišljenja učenika i roditelja, nakon čega će biti donesena konačna odluka. Trenutno ih koriste u nekim predmetima, ali u svrhu nastave.
Ravnatelj Osnovne škole Nikole Tesle Mirkovci, Alen Turjak smatra kako su zabrane loše i često mogu imati kontraproduktivni utjecaj na mlade. „Učenici u svakom trenutku u školi mogu kontaktirati svoje roditelje i za to im ne trebaju smartphone-i”, ističe ravnatelj dodavši kako je u školi potrebno raditi, što i čine, na prevenciji zlouporabe mobilnih uređaja, smanjenju vremena korištenja mobilnih uređaja te poticanju zdravim navikama i načinima življenja. „Iako ne djelujemo odmah represivno, u školi možemo oduzeti učeniku mobilni uređaj i tražiti od roditelja da ga osobno preuzme od djelatnika škole. Također, ovisno o ponašanju, djetetu može biti izrečena pedagoška mjera koja odgovara intenzitetu i tipu neprimjerenog ponašanja”, riječi su ravnatelja.
Argumenti za korištenje, ali i za zabranu mobitela kod učenika su mnogobrojni, a svoje mišljenje iznio je Edi Keškić, koji je radio u prosvjeti s djecom i zna kako mobiteli mogu utjecati na njihovu produktivnost.
„Smatram da mobiteli imaju dvojnu ulogu – negativnu i pozitivnu. Predstavljaju ovisnost, element narušavanja koncentracije i distrakciju učenika, ali s druge strane napretkom tehnologije mogu se iskoristiti u nastavi za igre ponavljanja te predstavljaju moderan i interaktivan pristup nastavi koji je suvremenoj djeci svakako bliži od klasične frontalne nastave”, kaže Edi dodavši kako bi škole trebale pribjegavati rješenjima u kojima im se neće zabraniti nošenje mobitela, odnosno služenje njim kada je potrebno, primjerice, nazvati roditelja da dođe po njega ako nešto nije u redu. Smatra kako bi korištenje u tu svrhu trebalo kontrolirati (po uzoru na neke škole) tako da postoje ormarići gdje će držati mobitele kako se njima ne bi bespotrebno koristili.