Pedagoginja po struci, Vinkovčanka Kristina Kulić zna koliko je važno djecu poticati na učenje od najranije dobi. Izazov u odgajanju i poučavanju svoja dva dječaka istih razvojnih potreba potaknuo ju je na razvijanje interaktivne mape kako bi ih zainteresirala i zabavila. Potez se pokazao kao pun pogodak pa se njezina privatna zbirka vrlo brzo proširila i na drugu djecu.
Njezina Knjižuljica oduševljava i male i velike, a najsretnija je, kaže, što ispunjava svoju svrhu – djeca ju vole, zabavna im je i uz nju uče. Interaktivna mapa za poticanje ranog učenja donosi aktivnosti kakve se mogu pronaći u Montessori pedagogiji, a uključuje sličice koje se lijepe čičak točkama i piši-briši zadatci.
„Izrađujem i kartice za učenje namijenjene za učenje pojmova, razvoj i poticanje govora te za poticanje učenja djece s posebnim potrebama. Podijeljene su po kategorijama, npr. životinje, voće i povrće, osjećaji, zanimanja, boje, itd“, priča nam ova 35-godišnjakinja, magistrica pedagogije i edukacije filozofije, trenutno zaposlena u osnovnoj školi kao stručna suradnica pedagoginja.
Ideja za knjižuljicom krenula je od njezina dva dječaka, uskoro četverogodišnjaka, čija ju je pozitivna reakcija potaknula na pokretanje obrta i plasiranja na tržište. Tako se iz privatne zbirke interaktivnih mapa stvorilo mnoštvo drugih te prilika za uveseljavanje i druge dječice.
„Kroz svoj posao uvijek imam prostora kreativno djelovati. Od uređenja školskih prostorija, smišljanja aktivnosti za djecu, sudjelovanja u projektima, nekako mi je došlo prirodno raditi i izrađivati nešto za svoje dječake, a potom i za drugu dječicu“, ističe Kristina i dodaje kako knjižuljice sadrže od 15 do 30 stranica različitih aktivnosti, ovisno o uzrastu.
Zadatak je uglavnom koncipiran na lijepljenju sličica u određeni kontekst. Idealna je za razvoj fine motorike i sadrži zadatke prepoznavanja brojeva i slova, uparivanja, imenovanja i razlikovanja boja, prepoznavanje oblika, učenje o rješavanju problema, potiču imaginarnu igru, usvaja se koncept razvrstavanja i uparivanja. Knjižuljica je dječici zanimljiva i potiče na učenje kroz igru, što je njezin primarni cilj, tvrdi naša sugovornica.
Dolaze u standardnim i personaliziranim verzijama te za vrtićke skupine. Standardne verzije obuhvaćaju teme po godišnjim dobima i neke općenite. Mogu biti i personalizirane, odnosno Rođendanske. Zamisao je, pojašnjava nam Kristina, da dijete dobije knjižuljicu sa svojom fotografijom na naslovnici, s imenom (gdje mora složiti svoje ime od sličica) i brojem godina, odnosno složiti rođendanske svjećice na tortu.
Osim navedenog može se izabrati tema koju dijete voli. „Već sam izradila preko 30 tema, po željama kupaca što se pokazalo kao odličan personaliziran poklon za rođendan. Također, izrađujem mini knjižuljice u rođendanskom paketu koje dijete može pokloniti drugoj djeci na rođendanskoj proslavi u vrtiću ili proslavi za prijatelje“, ističe. Vrtićke knjižuljice izrađuje za vrtićke skupine i njih traže roditelji ili odgojitelji. U njima se teme izrađuju po imenu skupine koju pohađa dijete pa su se tu dosad našle Sovice, Bubamare, Puževi, Pingvini, Lavovi.
Povratne informacije su odlične i roditelji nerijetko javljaju da se djeca od knjige ne odvajaju i po sat vremena, a inače im je jako teško zadržati pozornost 5 minuta. Čak se i roditelji znaju njima poigrati i komentiraju da je to jedna od boljih i korisnijih stvari za djecu. Mogu ju nositi i slagati svugdje. Iako je Kristina trenutno zadovoljna ovim što radi, plan je pripremiti digitalne formate knjižuljica koje će ići na vanjsko tržište.
„U mojoj glavi je puno ideja i veselim se svim mogućnostima koje tek dolaze, ali svakako će biti vezane za djecu. Iznimno me veseli izrađivati knjižuljice i zaista je u njih utkano puno ljubavi. Radosna sam zbog svakog dječjeg napretka i uspjeha u igri i učenju s knjižuljicom“, podvlači ambiciozna pedagoginja.