Nakon što je CBS izvjestio o invaziji Marsovaca na Zemlju, Amerikance je uhvatila panika. Ne znajući da je riječ o radijskoj dramatizaciji romana “Rat svjetova” Orsona Wellesa, ljudi su izašli na ulice, trčali po zalihe hrane te uz radijske prijemnike čekali najnovije informacije. Tako je Radio prije 80-tak godina osvojio svijet.
Najupečatljivija priča iz povijesti najstarijeg medija i danas u komunikološkim udžbenicima slovi kao stvarni primjer kako masovni medij oblikuje javno mnijenje. Službenu priču Radio započinje 13. veljače 1946. u UN-u, a UNESCO prije devet godina datum proglašava Svjetskim danom Radija. Eurobarometar kaže da je Radio medij kojem Europljani i dalje najviše vjeruju. A kako i ne bi kada su radijska javljanja izravna, s mjesta događaja, dostupan je te, iako najstariji, najlakše se prilagodio novim tehnologijama. Volimo ga jer nam virtualno ne odvraća pozornost, ostali gube utrku s njegovom brzinom, slušamo ga i na mobitelu, a usput štedi naše vrijeme i novac. Mlađi brat – Radio Vinkovci, lokalnim eterom vlada više od šest desetljeća. Danas našu domaću dnevnu informaciju konzumira 80 000 slušatelja, a uz 24-satno emitiranje, više je od 3 000 vlastitih minuta. „Lokalni mediji pokazali su se, u prošlogodišnjim situacijama od presudne važnosti kao jedini provjereni izvor lokalnih informacija, a kojih domaći slušatelji ne nalaze na nacionalnim frekvencijama,” ocjenjuje ulogu vinkovačkog Radija direktorica medijske kuće Novosti Marija Gerovac.
Putokaz u eteru su Milan Lazarević i Josip Džijan uz asistenciju suvoditeljica, studentica Tene, Laure i Eme. Timski rad i medijska pismenost zajednički je nazivnik stečenog iskustva, a druženje i estradna poznanstva dodana su vrijednost etera u kojem plivaju kao ribe u vodi. Odgovorne i ozbiljne kada trebaju biti, zabavne i ležerne kada ih ponese trenutak – složne da iskustvo bruse na radiju koji popravlja dan.
Milan prednostima ističe kreaciju i besplatnost, postojana od Marconijevog izuma 1895. Rijetki su poslovi na kojima se uz riječ, glazbu i zvučne efekte, kreativnost može tako lako oživjeti, a potom podijeliti s tisućama ljudi. Ključna prednost Radija ostaje fokusiranost na lokalna pitanja.