U protekloj 2020. godini građani su Mreži zelenih telefona Hrvatske, servisu udruga i aktivista za zaštitu okoliša koji građanima pomaže u rješavanju ekoloških problema, probleme u okolišu prijavljivali oko 2500 puta, a najviše ih se odnosilo na otpad, objavljuje Hina.
Prema izvještaju devet hrvatskih udruga za zaštitu okoliša u Hrvatskoj za proteklu godinu osim prijava za otpad kojih je bilo 28,27 posto, drugo mjesto je zauzela rubrika razno sa 11,09 posto, potom gradnja sa 10,89 posto, prijave za zrak 10,41 posto i zelenilo 9,61 posto. Građani su još prijavljivali i buku, zračenje, promet, rudarenje, šume, vode, tlo i životinje. Ukupno je bilo 2497 prijava u cijeloj zemlji.
Mreža zelenih telefona je servis građanima za informacije i probleme vezane za okoliš, prirodu i njihovu zaštitu, koji je 1999. pokrenulo sedam udruga iz raznih dijelova Hrvatske koje se bave zaštitom okoliša. Do sada je tim putem prijavljeno oko 35.000 slučajeva, a, kako navode iz Mreže, 49 posto predmeta je uspješno riješeno
Mreža ima jedinstveni telefonski broj za područje cijele Hrvatske 072 123 456, a pozivi se preusmjeravaju na najbližu udrugu. Aktivisti i volonteri potom zajedno s građanima pristupaju rješavanju problema u suradnji s nadležnim institucijama, te nadziru njihovo rješavanje.