Buka motora, miris oktana i spaljenih guma, more adrenalina, uzbuđenja i zabave…Sve je to dio atraktivnog street racea u kojemu unazad godinu dana uspjehe niže i Bruno Svirac. 26-godišnji Vinkovčanin ljubitelj je automobila od malih nogu, a prvu službenu sezonu, po svim izračunima, završio je na visokom drugom mjestu u Hrvatskoj.
Iz godine u godinu street race scena je sve jača i brojnija u Hrvatskoj u kojoj postoji i službeno natjecanje, a Bruno Svirac definitivno je jedna od novih zvijezda ovog oktanskog sporta. Ovom studentu Ekonomskog fakulteta u Osijeku glavni hobi trenutno su utrke na 402 metra, jednostavno rečeno, utrke u kojima dva automobila stanu jedan pored drugog i na upaljeno zeleno svjetlo oba kreću, onaj koji prvi prijeđe četvrtinu milje je pobjednik.
„Ljubav se rodila još u mladosti, moj otac veliki je obožavatelj automobila i motora, pogotovo grupacije BMW. U auto-moto sport ušao sam već s nekih 12-13 godina vozeći karting, a tada sam već naučio voziti i automobil. Pauzirao sam koju godinu, ali mislim da je bilo neizbježno da se vratim u auto-moto sport. To se dogodilo prošle godine kada sam ušao u prvenstvo Hrvatske na 402m”, priča nam Bruno, pojašnjavajući kako je u ovom sportu i profesionalno i amaterski.
Nastupa pod Auto Klubom Slavonija u prvenstvu Hrvatske u kategoriji PRO dizel što znači da se bori za najbrži dizel auto u Hrvatskoj. To je prvenstvo koje se prati cijelu godinu i boduje kroz natjecanja diljem Hrvatske, a za to je potrebna licenca HAKS-a. Vozi i prvenstvo, ali i amaterske klase koje se voze na sekunde, odnosno vrijeme koje je potrebno automobilu na 402m. One su otvorene i dostupne svima zainteresiranima.
Cijelu godinu vozio je BMW 635d serije E63, auto u kojem je svaki dan, a s kojim je bio i na prvenstvu Hrvatske. Za potrebe utrke na njemu radi brojne preinake, nakon toga ga vraća u ‘cestovno’ stanje. „Na utrkama je auto imao 500+ konjskih snaga i 1000nm okretnog momenta, vozio se i pomoću metanola koji ga je dodatno hladio, bio je olakšan i vozio ispod 12 sekundi. Tad je u rangu s nekim “serijskim” autima kao što su Audi R8, Ferrari F430, Dodge Viper, Porsche 911 starijih generacija, ali tu je uz bok novijim autima kao što su BMW M8, Lamborghini Urusa, Mercedes AMG GT i slični. Na nekoliko sam utrka vozio i očev BMW 335xi generacije E92, automobil koji nam je trenutno pripremljen samo za utrke”, pojašnjava mladi ljubitelj adrenalina.
Uz vozačeve vještine, dodaje, za sigurnost su najvažniji staza i vremenski uvjeti. Bitno je dobro procijeniti početnu brzinu kako bi se izbjeglo proklizavanje na startu i onda „pun gas do kraja…” Naravno, treba biti budan i pratiti auto u drugoj traci. Dečki iz AK Slavonija rade odličan posao sigurnosti na stazi, oprezni su pri puštanju vozila na stazu, paze na kacige, pojaseve i zaštitu pa je opasnost minimalna.
Najviše utrka vozio je u Hrvatskoj, no obišao je cijeli Balkan. Bili su na Grobniku, u Varaždinu, Osijeku, Užicama u Srbiji, Živinicama u BiH i Aradu u Rumunjskoj. „Nije još službeno, ali po svim sam izračunima viceprvak Hrvatske u kategoriji dizel vozila, što je za moju prvu službenu sezonu odličan uspjeh. Na svakoj utrci uspjeli smo osvojiti neki pehar. Naravno, bez dobre ekipe nema dobrih rezultata, pa hvala mojim dečkima na podršci i pomoći”, istaknuo je mladi Svirac.
Užitak mu je biti na stazi, osjetiti onu neopisivu atmosferu, adrenalin, druženje i upoznavanje novih ljudi. Među najdražim dijelovima svakako su i njegove pobjede koje najviše slave njegovi bližnji od kojih uživa ogromnu podršku i neizmjernu ljubav u svakom koraku.
“Ne mogu se dovoljno zahvaliti svojoj obitelji, svojoj zaručnici i svojim prijateljima na iskazanoj ljubavi, podršci i pomoći tijekom ove duge sezone! Svom ocu koji je bez ikakvog razmišljanja bio taj koji je vozio i u Rumunjsku, i u Srbiju, a i u druge krajeve Hrvatske da bih ja pokušao ostvariti neke rezultate! Naravno ovaj sport nije jeftin, ali on je bio taj koji me gurao da idemo još brže i još jače! Svojoj majci što je bila najveća podrška od kuće prateći prijenos preko Interneta grizući nokte, ali i slaveći kada bi nešto osvojili! Isto tako sestri, šogoru i malenoj nećakinji koja već pegla u svom malom BMWu. Zaručnici koja je išla samnom u Užice kada nitko drugi nije mogao, budila se u 6 ujutro kako bismo stigli prvi na stazu i bila stalna potpora kroz cijelu sezonu. Kompletnoj ekipi koja je vozila ove godine utrke, mojim prijateljima, a najviše Toniju Pavloviću, Aronu Vukiću i Marku Kraljeviću, triu koji me spašavao i uvelike doprinjeo mome uspjehu ove godine”, ponosan je Bruno na svoju potporu, ističući i kako su mi najveći uzori u životu roditelji jer su ga naučili poštivati druge, cijeniti svoje i boriti se do kraja.
Uz oca je postao i ponosni član Moto kluba Vinkovci, a to je,napominje, bilo neizbježno budući da mu je otac dugi niz godina u klubu. „Teško je ne biti ljubitelj adrenalina ako si u ovom svijetu na ovako kvalitetan i siguran način kao ja, uz puno ljubavi i brige da adrenalin i energiju izbaciš na stazi, a ne na cesti”, kazao je ne krijući zadovoljstvo što je dio te priče.
A Bruno i njegov tim idu dalje. Pokušat će napasti hrvatski rekord za dizele i postati prvi BMW koji je u Hrvatskoj vozio ispod 10sekundi na 402m. Radovi su, kaže, već krenuli, imaju cijelu zimu za sastavljanje auta, na proljeće će ga testirati, a početkom svibnja iduće godine slijedi borba za naslov prvaka i napad na nove rekorde.