U posljednje se vrijeme, ističu u Osnovnoj školi Ivana Mažuranića Vinkovci, u medijima sve više može čuti o pojmu financijske pismenosti, na nacionalnoj se televiziji emitiraju reklame koje podučavaju gledatelje osnovama ove domene, banke pružaju građanima usluge iz tog područja i slično.
Pod pojmom financijske pismenosti smatra se znanje i vještina koji su nužni za donošenje pravilnih financijskih odluka pojedinca, a od ove školske godine u OŠ Ivana Mažuranića Vinkovci, na ideju ravnateljice Marine Markić, aktivno djeluje skupina učenika koji utiru put financijskoj pismenosti u školstvu.
Ciljana su skupina učenici 8. razreda kojima je ova aktivnost ujedno i priprema za srednju školu, kao i vrlo stvarnu „škola za život“. Zasad djeluju kao izvannastavna aktivnost, pod vodstvom mentorica Ivane Šego, učiteljice hrvatskog jezika i Mirjane Javor, učiteljice matematike i informatike, a želja im je da ovakvo učenje bude zastupljeno i u kurikulumu redovnih predmeta. Nakon što su upoznali osnovne pojmove kao što su novac, banka, kredit, štednja, financijska pismenost, imali su priliku čuti predavanje djelatnice iz bankarskog sektora koja je educirana upravo za domenu financijske pismenosti. Učenici ove skupine na nastavi uče kako isplanirati mjesečni proračun svoje obitelji, kako planirati obiteljsko putovanje od pretrage za najekonomičnijim prijevoznim sredstvom do odabira smještaja koji zadovoljava i zahtjeve svakog člana obitelji i predviđena financijska sredstva za to putovanje. Uče o razlici između potreba i želja, o opasnostima impulzivne kupnje, o prijevarama potrošača, o zaštiti od prijevare pri internetskoj kupovini i, što je najvažnije, o nužnosti štednje kao osnovnom postulatu ove edukacije.
U predbožićno vrijeme učenici su pripremili kviz „Jesmo li laki na novčaniku?“ koji je predstavljen u školskom prostoru i na mrežnoj stranici škole kako bi učenici, učitelji, ostali djelatnici škole, roditelji i posjetitelji mogli rješavanjem ovog kviza spoznati jesu li u skupini „štedljivaca“, „glasa razuma“ ili „shoppingoholičari“, odnosno koliko su (ne)oprezni s novcem.
Preostale su planirane aktivnosti educiranje ostalih učenika škole o učenju financijske pismenosti kroz prezentacije u svim razrednim odjelima, posjet Hrvatskoj narodnoj banci, sudjelovanje u natječajima vezanim uz ovu temu i izrada prijedloga ekonomičnog obiteljskog putovanja za ovo ljeto.