HŽ Infrastruktura objavila je natječaj za radove na projektu „Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka željezničke pruge Dugo Selo – Novska“ duge 83 kilometra.
“Ipak se kreće”, rekli bismo mi Slavonci, parafrazirajući Galilea Galileija, konačno dočekavši najavljivani početak obnove pruge, naše izravne veze sa središnjom Hrvatskom, a kojom se nekada (ne tako davno) iz grada na Bosutu do glavnog grada Hrvatske putovalo nešto malo jače od dva i pol sata.
Danas je vožnja vlakom studentima, kao i ostalim putnicima, rekli bismo kolokvijalno, taljiganje ili pet dana jahanja.
Kako je riječ o etapnoj obnovi, još ćemo se načekati do povratka na nekadašnji red vožnje, no važno je da su sredstva konačno osigurana i da nije riječ samo o skupu lijepih želja na papiru.
Podsjetimo, obnova pruge Vinkovci – Zagreb bilo je i prvo zastupničko pitanje vinkovačkog gradonačelnika Ivana Bosančića tadašnjem mandataru, sada premijeru iz klupa Hrvatskog sabora, komunicirajući temu i ranije.
“…Ipak, ovdje me jako zanima, iz vašeg govora, željeznica koja je iznimno važna za županiju i Vinkovce i cijeli koridor od Europe prema istoku. Stoga nam je želja da se vrijeme putovanja skrati na nekih 2 sata što bi iznimno bilo važno za naše gospodarstvo i sve putnike u željezničkom prometu!…“, izravno je Andreja Plenkovića 17. svibnja 2024. pitao Bosančić.
“…Nama je jedna od dionica Zagreb-Vinkovci u postupku javne nabave. Znam jako dobro da bi pravo oživljavanje komunikacije između Vukovarsko-srijemske županije i Zagreba bila nova i modernizirana željeznička pruga i povezanost koju ćemo nastojati realizirati…“, odgovorio je tada Plenković.
Procijenjena vrijednost radova je 620 milijuna eura, a sufinanciraju se iz EU-ovih fondova (Instrument za povezivanje Europe – CEF i Program Konkurentnost i kohezija – PKK). To je ujedno najveći željeznički projekt u povijesti Republike Hrvatske, ističu iz HŽ Infrastrukture.
Radovi obuhvaćaju kompletnu rekonstrukciju postojećeg i izgradnju drugog kolosijeka međunarodne željezničke pruge po kojoj će nakon završetka, brzina iznositi do 160 km/h. Predviđeno trajanje radova je pet godina od uvođenja izvođača u posao, zaključuju u objavljenom natječaju.