Zbog epidemije koronavirusa na snazi je još uvijek preporuka da ljudi ne idu kod liječnika obiteljske medicine nego zovu telefonom. Unatoč tome što su liječnici proteklih mjeseci imaju pune ruke posla mogle su se čuti i primjedbe pacijenata na račun liječnika obiteljske medicine. Prepričavaju tako mnogi kako imaju raznorazne tegobe, a njihovi se doktori, ni nakon učestalih poziva, ne javljaju na telefon.
Netko bi mogao steći dojam kako su liječnici primarne zdravstvene zaštite, kojima se u slučaju zdravstvenih tegoba najprije moramo javiti u ovo vrijeme suzbijanja širenja koronavirusa, ne žele javiti na telefon ili, naprosto, ne rade zbog straha od zaraze. No je li to baš tako, provjerili smo u nekoliko ambulanti obiteljske medicine Doma zdravlja Vinkovci. Kakva je bila situacija u ordinaciji, koliko su dnevno primali poziva, jesu li opravdani ili rezultat straha pacijenata zbog korone… samo su neka od pitanja na koje nam je odgovorio ravnatelj Doma zdravlja Vinkovci Petar Kulić.
“Za sve liječnike i medicinsko osoblje bila je ovo jedna potpuno nova, nedoživljena situacija. Do sada su svake godine dobro nosili protiv epidemije gripe, rata, poplava no ova ugroza za njih bila je nešto potpuno novo. Opseg rada im se potpuno promijenio, kao i metode rada koje su nedoživljene do sada, nisu ih nigdje naučili, a nikada nigdje ni čitali o tome. Uz dosadašnje ordinacije i kućne posjete, mjesto rada im je bila i korona ambulanta, radili su i noću. Osim svojih pacijenata vodili su brigu i o pacijentima svojih kolega, ako su oni u korona ambulanti. Bili su i u timu za uzimanje obrisaka.”, kazao je Petar Kulić te istaknuo kako su sve ambulante obiteljske medicine u sustavu Doma zdravlja, ali i one koje su u koncesiji u vrijeme koronavirusa odradile vrhunski posao te im se ovom prigodom zahvaljuje što svojim predanim radom niti jednog trenutka nisu u pitanje doveli funkcioniranje sustava.
Medicinska sestra Sandra Kresic kazala nam je kako pacijenti konstantno zovu, nekima trebaju lijekovi, što upisuje ona, neki odjavljuju bolovanje što je posao lječnice, ali kako više ne dolaze po doznake, sve to slali su e-mailom. “Ljudi se žale zbog koječega, ako mu je, primjerice, urastao nokat mora to slikati i poslati doktorici na telefon da vidi, ako netko ima neke nalaze s hitnog prijema ili mikrobiologije to sve šalju, mi printamo. Uz to stalno zvone svi telefoni, fiksni, moj i mobitel doktorice. Razgovori se ne mogu završiti za tri minute i traju minualno od 7 do 10 minuta, a onda se neki žale da nas ne mogu dobiti. Ako telefon zvoni, a nitko se ne javlja, znači da je linija zauzeta. A ne možemo raditi 24 sata. Ako netko ima 2000 pacijenata, minimalno ima sto poziva na dan.”, kazala je nam je sestra Sandra.
Ljudi su zvali i zbog propusnica, a svaki je dan zbog nečega informatičar morao nadograđivati sustav, jer je uvedena i nova platforma zaraznih bolesti gdje svi (infektolozi, epidemiolozi, obiteljska medicina, liječnici iz korona ambulante) stavljaju podatke u centralni sustav.
Iako je epidemiološka situacija u Vinkovcima povoljna iz Doma zdravlja pacijentima poručuju “ostanimo odgovorni”. Tako i dalje mole pacijente, da prije dolaska u Dom zdravlja Vinkovci a kako bi se izbjeglo okupljanje većeg broja pacijenata, dogovore termin dolaska s svojim izabranim liječnikom ili stomatologom, kao i da pri ulasku nose maske i pripreme liječničke iskaznice zbog evidencije od strane zdravstvenih djelatnika.