13 C
Vinkovci
Četvrtak, 25. travnja 2024.

MIKO – novi domaći i urbani ethno fashion brand iz Vinkovaca

Više od autora

- vl promo-

Iza MIKO branda stoji tim žena koje su svoju ljubav za modom usmjerile u stvaranje i dizajniranje torbi s motivima ljudi slavonskog kraja. No, da nije bilo autora portreta Šokice i Šokca, Miljena Šimunića (1964.-2006.) MIKO brand bi možda danas i postojao, ali dizajnirao u drugom smjeru. “Glavna glava” branda je Mirela Šimunić uz pomoć akademske kiparice Mateje Šimunić, njene kćeri i uskoro akademske slikarice Diane Mataković, koja pridonosi brandu profesionalnim fotografijama. Naravno, tu su i brojne vrijedne ruke koje im puno pomažu oko nastanka i predstavljanja njihovih torbi.

“Ideja za stvaranjem ruksaka stvorila se polako. Falilo nam je hrabrosti da napravimo prvi korak. Kroz naše razgovore dugo se provlačila priča kako “treba stvarati nešto svoje, baš bi bilo super dizajnirati torbe, odjeću itd..” i tako smo same sebi s vremenom postale dosadne s tim izjavama i odlučile napraviti prvi korak. Početna ideja bila je raditi torbe samo za sebe, ali smo od okoline stalno dobivale pohvale te nas je to motiviralo da dizajniramo torbe i za druge žene, djevojke. Spajamo tradiciju i urbano, stvaramo torbe koje i same ponosno nosimo”, komentirala je Matea.

“Šokica i Šokac nastali su prije skoro 14 godina kada je Miljen Šimunić, slobodan umjetnik naslikao ciklus minijaturnih portreta među kojima su i glavni akteri MIKO priče- Šokica i Šokac. Ta umjetnička djela ostala su spremljena u kutiji do prije dvije godine, kada smo se odvažile na naš projekt, koji je ugledao svjetlo dana tek prije 4 mjeseca”, kaže nam Mirela. Ugodno su iznenađene koliko su ih naši Vinkovčani, a i Slavonci općenito prihvatili. Dobivaju samo riječi hvale i podrške koje im stvarno puno znače s obzirom na to da su u potpunosti predane svom zadatku, tako se ovim putem i zahvaljuju svima koji ih prate i podržavaju. Jer bez njihove vjerne “publike” brand ne bi u potpunosti zaživio.

Narudžbe im dolaze iz svih krajeva Hrvatske. Nekako su baza Slavonija, Dalmacija, Zagreb i Zagorje, no i ostatak Hrvatske ih podržava s upitima o torbama, načinu pravljenja istih, materijala od kojih su sačinjene i naravno narudžbama. “Ne smijemo zaboraviti susjednu Bosnu i Hercegovinu i Sloveniju. Nekoliko torbi otišlo je čak i za Njemačku, Irsku i Veliku Britaniju”, nadodaje Matea.

Materijal od koji izrađuju torbe kažu ovisi o kojem modelu torbe se radi. Svaka torba ima ručke i remenje od prave kože zbog kvalitete i izdržljivosti. Određeni modeli su od umjetne kože, neki od prave, a neki od kombinacije. Ruksaci sadrže i medaljone od forex materijala.


Teško im je reći koliko im vremena treba za jednu torbu. Put do ideje i njezine realizacije jako je dug i mukotrpan, ali uz to naravno i uživaju, svaki novi dizajn i svaka nova ideja novi je izazov kojem se s uzbuđenjem raduju. Kada dođu do završnog kroja torbe, sama izrada ne traje dugo, ali sveukupan proces da.”Ljudi dosta cijene unikat, svi mi volimo “posebne stvari“. Stvari koje nemaju baš svi. Za jedne Vinkovce moramo reći da postoji puno kreativnih ljudi koji su se odvažili stvarati nešto svoje i u tome su odlični. Ponosni smo što smo dio te kreativne priče našeg grada. Uz mnoge naše male, a i velike obrtnike” kaže nam Mirela.

Podrška okoline im je svakako bitna, žele bit prihvaćeni od svih, ali ipak, biti prihvaćen od ljudi svoga kraja stvarno je lijep osjećaj. Zato im puno znače narudžbe ljudi iz Vinkovaca i okolnih sela, naravno kao i iz cijele Slavonije. U ovom kratkom periodu od kada brand postoji shvatili su da zapravo nemaju neku određenu dobnu skupinu žena koje nose ili žele nositi njihove torbe. Žene svih godina koje vole modu i lijep dizajn, poželjet će nosit i njihovu torbu, neovisno o godinama. Njihove radove zasada možete pronaći na njihovom Facebook i Instagram profilu. Miko Urban Ethno Fashion 

U slučaju da netko želi doći i uživo vidjeti torbe, slobodno može svratiti i do njih i vidjeti kako i gdje sve nastaje.

 

“Imamo jako puno planova, novih ideja, želja. Upravo je izašla nova limitirana kolekcija pod nazivom Meanwhile koja će upotpuniti međuvrijeme do kolekcije proljeće/ljeto koju polako privodimo kraju. Jako smo uzbuđene i jedva čekamo da svi vide što smo pripremile. Svakako nam je u planu raditi i muške torbe te dizajnirati odjeću, budite strpljivi i pratite naš rad”, nadodaju majka i kći.

Povezani članci

- vl promo-

Posljednje objavljeno