Devet učenika Poljoprivredno šumarske škole Vinkovci, obrazovnih programa cvjećar, agrotehničar i poljoprivredni tehničar fitofarmaceut, bilo je dva tjedna na stručnoj praksi iz područja cvjećarstva i konjogojstva u Sevilli u Španjolskoj na prvoj od tri mobilnosti u okviru Erasmus+ projekta GoAgro.
Šest je učenika na tri različite ergele stjecalo vještine pravilne skrbi o konjima, obuci konja i organizaciji rada ergele u turističke svrhe – lonžirali su ih, hranili, čistili, jahali, promatrali pružanje hitne veterinarske skrbi i pomagali posjetiteljima ergela učiti jahati. Ovo im je iskustvo, priča projektna koordinatorica Rejhana Nuhanović Tadijan, svakako bilo od neizmjerne važnosti, budući da i sami imaju konje na svojim imanjima, a ovdje nemaju mjesta za neposredno iskustvo na stručnoj praksi iz područja konjogojstva, jer škola nema svoju ergelu i vježbe se provode uglavnom kroz stručne posjete.
„Na ovaj način su svakodnevno radili uz mentore na ergelama čitava dva tjedna i toliko im se svidjelo da su se u suzama rastali od poslodavaca, ali i svojih konja s kojima su se povezali. Imali su sreću da se tijekom njihova boravka održavao i SICAB, međunarodni sajam konja, na koji u ih poslodavci pozvali kao goste, i učenici su mogli u potpunosti uživati u ovoj neponovljivoj prilici”, istaknula je Nuhanović Tadijan.
Osim njih, u mobilnost su prvi puta u Poljoprivredno šumarskoj školi uključeni i učenici trogodišnjeg smjera cvjećar, uključujući i učenicu koja je u Španjolsku išla s osobnim asistentom. Cilj je bio promicati inkluziju učenika s poteškoćama i pružiti svima priliku za usavršavanje svojih vještina na međunarodnoj razini. Njih su troje u dva vrtna centra u Sevilli učili o dendrološkim vrstama specifičnima za to područje, uočili razlike u uzgoju i njezi bilja, dekorirali izložbeni prostor tijekom adventa, pomagali u prodaji i radili sve ostale tekuće poslove uz nadzor svojih mentora.
Osim stručnog usavršavanja mobilnost je ključna i za razvoj drugih važnih vještina potrebnih za svijet rada, a koje ne bi imali prilike steći u svom uobičajenom radnom okružju. Tako su komunicirali na engleskom jeziku, učili su i osnove španjolskoga i položili ispit, samostalno su putovali na radno mjesto u novom velikom gradu, na svojim su radnim mjestima radili u internacionalnim timovima i surađivali su učenicima iz drugih država, vodili su računa o točnosti i primjerenom odnosu prema poslodavcu itd. U slobodno vrijeme upoznavali su se sa španjolskom kulturom.
„Put je bio super, kao i dolazak u Sevillu. Rad u ergeli je bio odličan te učenje novih stvari poput jahanja, hranjenja te trening s konjima. Konji su u potpunosti drugačiji od naših, kao i sam pristup njima. Posjetili smo mnoge znamenitosti i upoznali djelić španjolske tradicije. Ponovila bih ovo predivno životno iskustvo”, podijelila je svoje doživljaje Valentina, učenica 3.e razreda.
Istog je razmišljanja i učenik 2.f razreda Marin koji je napomenuo kako je praska u Španjolskoj nešto najbolje što mu se dogodilo u životu.
„Radio sam s biljkama cijelo vrijeme, upoznavao nove vrste i upoznao rad vrtnog centra. Ljudi s kojima sam radio bili su također jako dragi i mentorica je bila zadovoljna našim radom. Mislim da bi svatko trebao barem jednom u životu iskusiti ovako nešto”, poručio.
Na proljeće ih čekaju još dvije mobilnosti – u Portugal na OPG-e i u Francusku u suvremenu poljoprivrednu školu, u kojima će sudjelovati još 20 učenika i jedan nastavnik na aktivnosti job shadowinga.
„Sretni smo što i u ovim otežanim uvjetima pandemije uspješno provodimo planirane mobilnosti i omogućujemo svojim učenicima usavršavanje iz područja koja ih najviše zanimaju i koja su njihova budućnost”, zaključila je koordinatorica.