Učenici s teškoćama u razvoju i ove će školske godine dobiti pomoć koja im je itekako potrebna. Projekt “Osiguravanje pomoćnika u nastavi učenicima s teškoćama u razvoju u Vinkovcima” ide u svoju četvrtu fazu, na radost učenika, roditelja i nastavnika, a današnje uručivanje ugovora pomoćnicima označio je jednu novu fazu zajedničkog druženja i učenja.
“Najveća nagrada mi je zadovoljno dijete. Radila sam i prošle godine i jako sam zadovoljna, vezala sam se za dijete, ali mislim da je to dobro jer onda najbolje znam kako mu pomoći”, priča nam pomoćnica u nastavi Ivana Bujadinović čekajući ugovor za novu školsku godinu. S njime i službeno ide u nove radne pobjede s učenicom drugog razreda koja ima selektivni mutizam i oštećenje cijele desne strane.
Prilikom savladavanja školskog sadržaja učenici s teškoćama u razvoju nailaze na različite prepreke. Od prepreka koje su nama banalne, kao što je primjerice vezanje cipela, dodavanja olovke ili pisanja, pa sve do onih složenijih u smislu kreativnosti ili fizičkih aktivnosti. U gotovo svakoj od njih pomoćnik u nastavi odigra ogromnu ulogu, stoga i ne čudi da Grad Vinkovci nastavlja s ulaganjem u ovaj projekt. Kako je rekao gradonačelnik Ivan Bosančić, nemjerljiva je ta dimenzija unutar školskog obrazovnog sustava kada se svako dijete može osjećati prihvaćeno i kada može pratiti nastavu na jednak način kao i drugi.
“Potreba je sve veća, a taj naš put, ulaganje u djecu i obrazovanje, daje svima jednake prilike za obrazovanje i mislim da je to najbolji put koji Grad može osigurati. Takvo ulaganje je jedino sigurno ulaganje koje se u budućnosti vraća. Sve što ide prema djeci i prema obrazovanju uvijek će pasti na plodno tlo Grada Vinkovaca”, poručio je gradonačelnik.
Ugovore je danas uručila pročelnica Upravnog odjela društvenih djelatnosti Andrea Vinković, a dobilo ga je ukupno 35 pomoćnika u nastavi i dva stručna komunikacijska posrednika koji će biti raspoređeni na 49 učenika s poteškoćama u svih sedam gradskih škola. Za razliku od prethodnog koji je trajao četiri godine, ovogodišnji traje tek 12 mjeseci jer, pojasnila nam je voditeljica projekta Marina Karačić, dogodio se prijelaz dva financijska razdoblja. Radi se o četvrtoj fazi projekta vrijednog nešto više od milijun i 600 tisuća kuna – 90 posto je financiran iz Europskog socijalnog fonda, a 10 posto iz Grada Vinkovaca. Uz sve osnovne škole s područja grada i Grada Vinkovaca, partneri na projektu su i gradska agencija VIA te po prvi put Glazbena škola Josipa Runjanina.
“Želim naglasiti da pomoćnici u nastavi pomažu i u inkluziji u školovanju. Nije škola samo sjedi i uči, nije škola samo suradnja s nastavnicima, škola je i uklapanje djeteta među vršnjake. Svi oni imaju iste probleme, svi dolaze prvi dan u školu, dječici s poteškoćama je to malo teže, ali mi radimo sve da im to olakšamo. Apliciramo da bude što više ovakvih projekata, da se povećaju satnice i da se riješe općenita pitanja pomoćnika u nastavi”, istaknula je Karačić dodavši kako se usvoji svaki pristignuti prijedlog.
Koliko ovaj posao može biti zahtjevan zna i Ivona Bujanić koja također ulazi u drugu godinu ovog posla. Njezinih dvoje mališana sad će upisati četvrti razred, jedno ima Williamsov sindrom, dok drugo boluje od autizma. “Posebno im se mora čitati, objašnjavati, a jako vole i da smo blizu njih. Prve godine nam je svima bilo poprilično teško, ali sad smo se već upoznali i naviknuli jedni na druge, pa mislim da neće biti problema”, istaknula je.
Problema već godinama nema ni u Osnovnoj školi A.G. Matoš u kojoj su već naviknuti na zajedničku suradnju učenika s poteškoćama i učenika redovnih razreda. U njoj će ove školske godine biti zaposleno 20 pomoćnika u nastavi i 2 komunikacijska posrednika za 28 djece koja su u potrebi. Iskustva su pozitivna, djeca odlično surađuju, a pomoć koju pružaju pomoćnici je izuzetna.
“Kod nas je već uobičajeno da djeca iz redovnih razreda komuniciraju, surađuju i imaju nastavu s djecom s poteškoćama, tako da su naša djeca na toj razini senzibilizirana. Novina su im ti pomoćnici u nastavi u zadnjih nekoliko godina, ali mogu reći da ni tu nemamo nikakvih problema. Pomoćnici često pomognu i drugoj djeci, u toj interakciji pomažu u komunikaciji i s drugom djecom. S njima nam je puno lakše, lakša je organizacija posla, a veliko zadovoljstvo i olakšanje pokazuju i roditelji”, rekao je Dario Dragun, ravnatelj ove škole u kojoj se još od početka 90-ih godina nalaze Posebni odjeli, a čije upisno područje obuhvaća područje cijele županije.
Recimo još i kako su stručni komunikacijski posrednici osobe koje pomažu gluhoj, nagluhoj i gluhonijemoj djeci. Ove godine bit će ih dvoje i oba će raditi u prvoj osnovnoj školi. Jedna od njih je Dajana Jelić. “Radim s djetetom koji će sada osmi razred. Učim ga znakovni jezik i zapravo sam posrednik između njega i učiteljice – prenosim mu sve što učiteljica tumači. Puno mu pomažem i to je jedini način da on napreduje, jer bez znakovnog jezika ne može ništa”, kazala je Dajana.