Page 19 - Vinkovački list 28. prosinca 2018.
P. 19
AK, 28.12.2018. 19

Početak provedbe u 2018.

Program
Škola za život

Već četiri godine, kao dio izvannastavnog programa, u Ekonomskoj i trgovačkoj školi Vinkovci djeluje debatni klub “Fortuna” Ova školska godina bit će u
povijesti hrvatskoga školstva
Debatiranje kao motivacija za zapamćena po početku provedbe
rad i primjenu stečenog znanja programa “Škola za život”, koji se
Debata je strukturirana rasprava u kojoj se sukobljavaju dvije različite ekipe: afirmacija od 3. rujna primjenjuje u prvim
i negacija, a cilj svake ekipe jest obraniti ili osporiti unaprijed zadanu im tezu razredima osnovnih škola.

Debatni klub “Fortuna” ković, proizašao je iz predmeta voditeljica te dodala kako učenici sti izvan škole, nekada ih je teško U skladu s tim programom ško-
Ekonomske i trgovačke škole komunikacijsko-prezentacijske moraju biti svjesni da debata nije okupiti u isto vrijeme, stoga ne lovanje će nastaviti učenici petih
aktivno djeluje već četiri vještine. svađanje, nego konstruktivna postoji nikakav određeni termin razreda i prvog razreda gimnazija,
godine. Debatiraju po World rasprava isključivo argumentima kada debatiraju. u sedmim razredima učenici rade
school formatu, a učenici tako “Metodu debate često koristim i protuargumentima. po eksperimentalnom programu
istražuju, razvijaju kritičko u nastavi i tu sam primijetila velik Projekt je prepoznalo i Mini- iz triju predmeta, biologije, fizike
mišljenje, socijalne i komunika- interes učenika. To je jedna od naj- Vinkovački učenici debatira- starstvo znanosti i obrazova- i kemije, a u prvim razredima stru-
cijske vještine te imaju priliku učinkovitijih metoda u nastavi ju po World school formatu, što nja koje je pomoglo u opremanju kovnih škola program se odvija u
reći svoje mišljenje. jer učenik najprije mora istražiti znači da svaka ekipa ima na ras- učionice govornicom, razglasom i opće obrazovnim predmetima.
kako bi argumentirao i došao do polaganju 8 minuta i završni govor mikrofonom u iznosu od 15 tisuća
Josipa Haluška zaključka”, pojasnila je Ivana. 4 minute. U govorima se služe kuna. Učionica je od velike koristi Donijelo je to promjene u tehno-
josipa.haluska@novosti.hr karticama gdje stvaraju bilješke, za učenike koji se tu priprema- logije koje se koriste u nastavi, ali
Teze u debatama su uglavnom iz ali ne čitaju, pa moraju to iznijeti ju za razne aktivnosti, a jedno to ne znači da su stare tehnologi-
Učenici Ekonomske i trgovačke gospodarskog, društvenog i poli- izuzetno spretno. Prema riječima od njih je bilo i nedavno održano je napuštene.
škole Ivana Domca oduvijek su tičkog života, a važno je deba- voditeljice, uvijek se potrudi da prijateljsko natjecanje u debati s
bili poznati kao aktivni i angaži- tirati o nečemu što je aktualno budu prisutne ekipe od 3 učenika, učenicima Gimnazije. Sudjelovalo Učitelji i učenici i dalje se služe
rani u učenju i istraživanju novih i učenicima zanimljivo.“Učeni- no s obzirom na njihove aktivno- je po tri učenika iz obje škole koji papirom i olovkom, kredom i
područja. Kroz svoje školova- ci istražuju razna područja jer su pokazali zavidne vještine, a sve pločom uz računala, tablete i
nje prolaze mnoštvo radionica, postoji puno stvari koje oni u školi Kako bi debata bila uspješna, su budno pratila tri vanjska suca. pametne ploče.
projekata i aktivnosti koje im ne uče, pa debata zahtjeva dodatni učenici moraju biti informirani o
pomažu u obogaćivanju svojega angažman”, dodala je Piperković. aktualnostima, brzo razmišljati U prvom dijelu iduće godine FS
znanja, a koje s radošću sve više i logički zaključivati. Debata po planiraju ići i na važno natjeca-
prihvaćaju. Tako im priliku da Učenici pokazuju veliki interes, kojoj debatiraju učenici Ekonomske nje u Zagreb, a to će im biti prvo Pravilnik o ponašanju
obogate svoje znanje i steknu a “Fortuna” je izvrsna prilika škole ima formu, traje 8 minuta i sudjelovanje na natjecanju otkako
izvrsno iskustvo nudi i debatni klub za razvijanje dodatnog znanja i prvu minutu se ne smije replicirati. postoji klub. “Mi bismo bili jedina Podrška
“Fortuna”, klub Ekonomske škole iskustva. Svakom stavu moraju obraniti tezu škola iz Vukovarsko-srijemske nastavnicima
koji je registriran u Hrvatskom i nije važno njihovo osobno mišl- županije, a vjerujem da će Županija
debatnom društvu. “Učenici razvijaju kritičko jenje, nije važno jesu li za ili protiv. i škola pokazati interes za odlazak. Ministarstvo obrazovanja
mišljenje, istražuju, razvijaju Moraju biti dovoljno sposobni i Natjecanje će biti održano u veljači izradilo je dokument koji bi trebao
Klub djeluje četiri godine, a kako socijalne vještine, komunikacij- obraniti ono što su dobili. ili ožujku, a putuju tri učenika olakšati provođenje nastave učite-
nam kaže voditeljica Ivana Piper- ske i prezentacijske vještine, jačaju kojima će biti plaćen smještaj”, ljima, pomoći djeci s problemima
svoje samopouzdanje i ono što je rekla je Ivana. u ponašanju, ali i zaštititi ostale
njima najvažnije – imaju priliku učenike.
reći svoje mišljenje”, istaknula je
Pravilnik ima kompliciran naziv,
odnosno zove se “Pravilnik o
načinu provođenja odgojno-obra-
zovne potpore i stručnog tretmana
učenika u riziku za razvoj problema
u ponašanju i učenika s problemi-
ma u ponašanju”, ali mu primjena
takva ne bi trebala biti.

Nacrt Pravilnika dostupan je na
e-savjetovanju.

“Ovaj pravilnik pomoć je
učenicima s problemima u
ponašanju. Podrška je i nastav-
niku jer taj učenik ulazi u sustav
podrške i stručnog tretmana na
tri razine i koji onda predstav-
lja prevenciju da se u razredu
ili školi dođe do neprihvatljivog
ponašanja od strane učenika koji
su te probleme razvili ili su iden-
tificirani kao oni koji te probleme
mogu imati”, objašnjava Blaženka
Divjak, ministrica znanosti i obra-
zovanja.

Ideja o izradi ovakvog pravilni-
ka je i više nego pozitivna, no kako
će sve izgledati u praksi vrijeme će
pokazati.

FS
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24