Uz kavu za van u kafićima te vježbanje u teretanama i fitness centrima, od ponedjeljka stižu promjene i za škole stranih jezika. Nastava s online platformi premješta se u školske klupe i uz sve poduzete poduzete epidemiološke mjere, polaznici mogu nesmetano nastaviti s učenjem još jednog (ili više) jezika.
Posljednja dva i pol mjeseca škole stranih jezika bile su zatvorene i gotovo sve su svoju nastavu održavale u online obliku. Ne baš najbolja opcija za tumačenje i učenje stranog jezika, no, drugih opcija jednostavno nije bilo. Zato je s veseljem dočekano popuštanje mjera i nastava uživo kako bi se govori naših Vinkovčana obogatili i ponekim stranim jezikom.
Kako nam je rekao Berislav Božanović, ravnatelj škole stranih jezika Linguapax, uspostavili su nastavu online za približno 70 posto svojih polaznika koji mogu samostalno sudjelovati u takvom obliku nastave. Izvan te mogućnosti ostalo je približno 30 posto učenika, a to su svi niži uzrasti djece, od predškole do nižih razreda osnovne škole. Zbog loših internetskih veza online nastavu nije bilo moguće provoditi ni s polaznicima iz okolnih naselja.
“Svi koji su tako bili isključeni iz školske godine bili su na produljenom zimskom odmoru još od kraja studenog prošle godine i strpljivo su čekali. Da smo još malo ostali zatvoreni, oni bi izgubili redovnu školsku godinu i to se ne bi moglo nadoknaditi. Također, dio starijih odraslih polaznika nije mogao ili želio pohađati nastavu online i tu smo imali i najveće smanjenje broja polaznika od čak 50 posto”, govori nam Božanović i procjenjuje da su zbog korone obustavili nastavu za oko 30 posto polaznika, a to već prelazi granicu preživljavanja. Organizirali su se tako da održavaju samo plaće i režijske troškove, odnosno “hladni pogon”, s ciljem da sačuvaju radne mjesta nastavnika – njih ukupno 15. S administrativnim osobljem ih je 20, a potporu države dobili su za tri zaposlenika. Napominje kako su preživjeli jer su roditelji i polaznici redovito plaćali svoje mjesečne školarine.
Nastava je prekinuta krajem studenog, pa će škole nastojati uspostaviti ju po istom rasporedu koji je vrijedio u trenutku prekida, među njima je i Lingupax. Zbog epidemiološke situacije sve su grupe još u rujnu kod upisa smanjene kako bi bilo moguće održati razmak u učionicama i pridržavati se svih propisanih epidemioloških mjera. Zatvaranje škola znatno je otežalo rad nastavnicima i ograničilo njihove mogućnosti izvođenja nastave, a online nastava se ni u kojem slučaju ne može uspoređivati s nastavom uživo, osobito kod nižih dobnih uzrasta polaznika.
“Sreća je da su naši profesori tijekom kontinuiranog usavršavanja već bili pripremljeni na napredno korištenje računalnih tehnologija koje svakodnevno koriste u radu, pa su nastavu u vrlo kratkom roku uspješno preselili u novi medij. Najveći broj naših polaznika i roditelja je s puno razumijevanja prihvatio online nastavu kao optimalan oblik zamjenske nastave, ali nitko od nas ne bi tvrdio da nastava na daljinu može biti jednako kvalitetna kao nastava u učionici. Ta se razlika bitno smanjuje samo kod najnaprednijih polaznika koji su potpuno digitalno samostalni, kao što su naši polaznici Cambridge programa”, ističe ravnatelj.
Osjetno je veselje djece koja se u ponedjeljak vraćaju u svoje redovne programe učenja stranih jezika. Kao i njihovi nastavnici i roditelji, svjesni su da je socijalni kontakt nezamjenjiv, a lijepe i moderne učionice koje su zjapile prazne sada će biti ispunjene smijehom i pričom. Uzbuđenje ne kriju ni u programu Helen Doron English Vinkovci, koji su se o početku nastave oglasili putem društvenih mreža.
“Iznimno smo sretni što s vama možemo podijeliti vijest da se od ponedjeljka 15.2. ponovno družimo u Helen Doron centrima. Poduzimamo sve sigurnosne mjere kako bismo zaštitili djelatnike i polaznike Helen Doron škole. Jedva čekamo da vas vidimo uživo. See you”, poručuju.