‘Melodies of june’ prvo je izdanje brenda ‘Sortilege Olfactive Arts’ iza kojega stoji istančan njuh Vinkovčanina Tomislava Kordića. Uz suprugu Barbaru odvažno se upustio u avanturu zvanu niche parfemi, a nakon četiri godine pokušavanja i finalnog proizvoda zaključit će: „Bilo je teško, ali vrijedilo je”.
Strast prema mirisima gaji još od rane mladosti, a ideja za ‘Sortilege Olfective arts’ razvila se, kaže, na jednom putovanju Azijom. „Postoji ona fraza da su parfemi uspomene u bočici koji u djeliću sekunde mogu prizvati događaje, ljude i mjesta na vrlo intenzivan način. Tako sam i ja, mjesecima nakon povratka iz Azije, pomislio kako bi bilo dobro izraziti vlastite ideje i sjećanja na taj način. Poželio sam naučiti sve što mogu o umjetnosti kreiranja parfema i ispričati svoju priču”, priča Tomislav, Vinkovčanima inače poznat i kao gitarist u rock bendu Septica te pivar koji je osvojio i poneku medalju.
Kada se upuštao u posao kreiranja niche parfema (specijalne vrste mirisa koje je teško pronaći u parfumerijama, op.a.) nije računao na toliku količinu vremena, truda, novca i energije. „Da sam to znao, vjerojatno bih odustao već isti dan”, napominje te dodaje su tijekom procesa barem pet puta rekli kako ovo nema smisla pokušavati u Hrvatskoj. No, onda su se neke stvari poklopile, otvorila su se neka nova vrata i došli su do točke od koje nema nazad. Nije ih spriječio ni hrvatski ‘jal’ za koji kaže kako se ovdje zdrava pozitivna ambicija rijetko oprašta.
Proces je trajao malo više od četiri godine, od razvoja prve formule do ‘Melodies of June’, prvog službenog izdanja prošle godine. Svemu tome prethodili su sati i sati mukotrpnog rada i edukacije. „Nabavio sam svu moguću literaturu s početka prošlog stoljeća do danas i onda samo rad i rad. Upoznavao sam ljude koji su dugo na europskoj i SAD niche/indie sceni od kojih sam puno naučio. Danas niche brendovi niču kao gljive poslije kiše i dovoljno je naručiti gotove smjese koje su mirisno na tragu najprodavanijih niche izdanja, izraditi neko vizualno rješenje i nalijepiti svoje ime na to i voila – imaš niche brand. Za takav pristup nije potrebno educiranje ni znanje, osim onog oko PR-a i marketinga. No, put koji smo mi odabrali traži involviraniji pristup, ali mislimo da je u konačnici ipak pošteniji prema publici koja prepoznaje takvu vrstu proizvoda”, istaknuo je Kordić.
Iako je Tomislav taj koji stoji iza cijelog koncepta, supruga Barbara zadužena je za tehnički dio budući da je ona inženjerka za istraživanje i razvoj u prehrambenoj industriji. Bez nje, kreativne direktorice branda, ovo ništa ne bi bilo moguće, kaže. Melodies je prvi u nizu od pet mirisa koji zajedno čine jedan koncept. „On predstavlja uvod u priču koja govori o potrazi za osjećajem bezbrižnosti koje smo imali kao djeca na početku ljeta. Note su raznolike, od otvaranja prepunog sočnih bobica, bergamota, sušenog sijena, i livadnih biljki, da bi kasnije prešao u toplije note kremaste sandalovine, vanilije, toplog kašmira i cedra”, pojašnjava kreator i dodaje kako je ideja izdati svih pet dijelova priče, zaokružiti cjelinu i stvoriti prepoznatljivo ime u svijetu. Počeo je već proces i za drugo izdanje koji nastavlja put u šumu i priču o snovima i bićima koji nas čuvaju u sjeni.