U prosincu prošle godine, predstavnici pet slavonskih županija potpisali su Sporazum o suradnji, kojim su potvrdili zajedničke razvojne interese u pripremi i provedbi projekata te zajednički nastup putem Ureda županijske razvojne agencije Osječko-baranjske županije u Bruxellesu.

Sukladno tom sporazumu, u ponedjeljak su župani pet slavonskih županija u Osijeku potpisali i Ugovor o suradnji i zajedničkom korištenju prostora Ureda Agencije u Bruxellesu.

Prilikom potpisivanja održan je radni sastanak na kojem je župan Osječko-baranjske županije Ivan Anušić istaknuo kako je potpisivanje Ugovora o zajedničkom nastupu prema institucijama Europske unije nastavak dobre suradnje koju pet slavonskih županija imaju proteklih godinu dana, sa ciljem razvijanja ključnih i strateških projekata za istok Hrvatske.

Tom prigodom župan Božo Galić naveo je da gospodarski pokazatelji na području naših županija govore da idemo u dobrom smjeru. “Na tragu toga nastavit ćemo raditi i kroz Ured u Bruxellesu gdje će predstavnici Slavonije, Baranje i Srijema biti na izvoru informacija kako bi se što bolje pripremili za novu financijsku perspektivu”, poručio je župan Galić.

Kako je rečeno na sastanku, temelj za još uspješnije povlačenje sredstava je upravo suradnja regija, a tako će se lakše komunicirati zajedničke projekte te će zajednički ured biti izvrsna platforma i za dodatnu edukaciju djelatnika svih pet razvojnih agencija. Naveli su i značajan nastup istoka Hrvatske prema europskim institucijama i u gospodarskom smislu te kako se već sada, kroz Projekt Slavonija, koji provodi Vlada Republike Hrvatske, vide dobrobiti sinergijskog djelovanja. Pet slavonskih županija u samom je vrhu po povlačenju sredstava iz EU fondova u Republici Hrvatskoj, a otvaranjem zajedničkog ureda, pokazuju se zajedničke namjere u razvoju istoka Hrvatske.

Ovim potpisanim ugovorom postavljene su odredbe i osigurani uvjeti za zajednički nastup i prisutnost pet županija u Bruxellesu, odnosno pred institucijama Europske unije. Pet županija će, kako zajednički tako i individualno, imati mogućnost tražiti potencijalne partnere, sudjelovati na relevantnim događanjima, organizirati stručne prakse te druge aktivnosti, a kroz zajedničko korištenje ureda u Bruxellesu.