Čudo cestovne visokogradnje, jedinstveno je po tome što se sve četiri trake autoceste nalaze na jednoj konstrukciji, a uz tunel Prenj, predstavlja najzahtjevniji objekt na Koridoru 5C, nama Slavoncima izrazito bitnom s obzirom na skraćivanje puta prema moru.
Stoga je Društvo arhitektonskih i građevinskih inženjera i tehničara Vinkovci jesensku stručnu ekskurziju odradilo na Jugu, obilaskom nadvožnjaka Počitelj, smještenog između Čapljine i Ljubuškog u Bosni i Hercegovini, najvećeg i najimpozantnijeg mosta na Koridoru 5C, odnosno u cijeloj regiji, ukupne duljine 980 metara i visine 100 metara, kazao je predsjednik Marko Milidrag kojeg je u društvu tridesetak kolega na njemu dočekao inženjer Ante Gašpar, predstavnik naručitelja JP Autoceste Federacije BiH.
Iako su glavni izvođači radova tvrtke iz Kine i Azerbajdžana, najveći dio posla iznijeli su domaći ljudi odnosno podizvođači.
„Obišli smo nadvožnjak, petlju u izgradnji na križanju koridora 5C i Jadransko-jonske autoceste (brze magistrale), također trenutno u izgradnji. Potom smo nastavili put Pelješkog mosta kojeg smo kao gradilište posjetili prije godinu i pol dana. No, naglasak ovog putovanja ondje bila je Stonska obilaznica koja se nastavlja na Pelješki most te most kod Stona, struci značajna građevina”, istaknuo je dodavši kako je riječ o još jednom bodovanom predavnju kolegama inženjerima neophodnom radi stručnog usavršavanja.
Na Stonskoj obilaznici dočekao ih je Vinkovčanin inženjer Davor Perić, voditelj radova na Pelješkom mostu, a potom i na obilaznici koja je, iako završena i više nije gradilište, bila mjesto na kojem je kolege i sugrađane rado ugostio interesantnim predavanjem o posljednjem projektu, naglašava Milidrag.
Kako nam je završetak Koridora 5C posebno zanimljiv, struka kaže, još ćemo se strpjeti nekoliko godina dok zaživi cijelom trasom.
“Intenzivno se radi južno, od Sarajeva do pred Konjic je gotov kao i dio oko Mostara i Počitelja čiji završetak se očekuje kroz dvije godine. Obilaznica oko Zenice puštena je u promet i intenzivno se radi na potezu do Žepča, a nadvožnjak oko Vranduka građevinski je skoro već gotov. Ostali su završni radovi”, potvrđuje vinkovački arhitekt.
Ovo na što će se najvjerojatnije najduže čekati je nama najbliži dio kroz Republiku Srpsku. Gotov je GP Svilaj, nešto malo auto ceste pokraj Odžaka, a do Žepča moguće je kako se tek projektira, dodaje.
„Možda se nekada čini dosta jednostavno pa se često postavlja pitanje zašto ne ide brže. No, nije pitanje samo novaca nego i pravac autoceste koji gotovo stalno ide ili na nadvožnjaku ili je u tunelu, tako da nigdje maltene nemamo ni komad koji je na čvrstom tlu nakon čega se zapravo shvaća kompleksnost cijele rute”, pojašnjava DAGIT-ovac.
Iako im nije primarno u opisu posla, ovaj dio cestovne visoko i niskogradnje inženjerima drugih struka vrlo je interesantan. Stoga je ova ekskurzija donijela još jednu razinu širine znanja i trendova u gradnji na geografski vrlo zahtjevnom terenu.