Iako su zime sve blaže, iz Nadcestarije Vinkovci poručuju kako je sve spremno za novu zimsku sezonu koja traje do 15. ožujka. Naredna četiri mjeseca zahtijevaju cjelodnevnu pripravnost, a snježne freze, koje bacaju snijeg i do 20 metara, kamioni, ralice, grederi i traktori spremni su za nove izazove.
Osječka tvrtka Cesting već uobičajeno organizira zimsku službu za 717 kilometara državnih, županijskih i lokalnih cesta na području Vukovarsko-srijemske županije, na raspolaganju su 22 vozila, a Nikola Ercegovac, pomoćnik direktora Cestinga i šef Stožera za zimsku službu, istaknuo je kako ih vrijeme, kao ni prijašnjih godina, ove zime neće iznenaditi. „Dežuramo 24 sata na području Vukovarsko-srijemske županije, spremni smo, kao i vozila. Na zalihi trenutno imamo 1200 tona soli, a prošle godine potrošili smo između 800 i 900 tona. Trenutno imamo više soli na lageru nego što smo potrošili prošle zime. Smatram da ne bi trebalo biti problema,” poručuje Ercegovac te usporedbe radi navodi kako je nekoć bilo potrebno 10 do 12 tisuća tona soli za jednu zimu, a sada se troši tek 10% onoga što se trošilo tijekom jačih zima.
Kako su zime blaže, samim time nema čestih velikih intervencija. Drago Vučina u Cestingu radi već 35 godina, ostatak godine radi na održavanju bankina, a tijekom zimskih mjeseci radi na utovarnom stroju. „Moja je uloga utovar kamiona s kamenom sipinom i soli. Radi se noću i ujutro, sve ovisi o potrebi. Svaki posao je na svoj način težak, pa tako i ovaj. Zadnjih šest godina je zima takva kakva je, nije bilo previše intervencija, tako da možemo reći kako se vrijeme promijenilo,” ocjenjuje.
Tvrtka Cesting trenutno ima 300 zaposlenih, smjene su 24/48, tako da svaki zaposlenik ima dežurstvo svaki treći dan.
„Spremni smo, vozila su tu, ralice, postavili smo privremenu regulaciju prometa na nadvožnjacima, opasnim objektima i slično. Sve smo napravili kako je po zakonu i propisima. U pravilniku piše da je cesta prohodna i s 10 centimetara snijega, a zadaća Cestinga je osigurati prohodnost svih državnih, lokalnih i županijskih cesta”, tvrdi Ercegovac dodavši kako će smjene biti uvedene vjerojatno tijekom nadolazećeg vikenda, sve ovisi o temperaturama koje su još uvijek visoke za ovo doba godine.
„Ovo je specifičan posao, može se dogoditi da ne radimo po mjesec dana tijekom zimskog vremena, ali onda se zareda nekoliko noći u kojima se svim snagama treba raditi. Posao je zapravo dosta zahtjevan, ali prije svega i odgovoran. Tvrtka je omogućila da u svakom vozilu imamo duple posade, tako da je sve na najboljoj razini izorganizirano”, zaključio je Zoran Pranjić, koji radi na teretno-motornom vozilu na održavanju zimske službe.