Trideset i osam mu je godina tek

0
684

Most na rijeci Bosut koji vodi iz ulice Ruđera Boškovića prema ulici Hrvoja Vukčića Hrvatinića i dalje prema Županji te auto-cesti, iako ga još uvijek zovemo “novi most”, doživio je lijepe godine. Naime star je 38 godina, a svečano je otvoren 28. studenog 1980. godine.

Pripreme za izgradnju ovog mosta na Bosutu otpočele su narudžbom idejnog projekta 1974. godine, a sami radovi započeli su 13. travnja 1979. godine, a završeni su 14. studenoga 1980. godine. Izvođač radova bilo je Vodoprivredno poduzeće Biđ-Bosut Vinkovci s još jedanaest kooperanata. Pronašli smo podatak da je vrijednost ulaganja u “novi most” iznosila ondašnjih 34.504.000,00 dinara od čega je iz samodoprinosa utrošeno 6.520.943,00 dinara, a iz sredstava tadašnjeg SIZ-a komunalnih djelatnosti 2.244.916,00 dinara, dok se preostali dio financirao putem kredita. U našoj arhivi pronašli smo nekoliko članaka koje govore o  radovima na izgradnji mosta čija je izgradnja trajala 20 mjeseci. Tako se, između ostaloga, kaže kako su radovi na mostu preko Bosuta u punom jeku. Nakon spuštanja mosta na ležišta vrše se pripremni radovi za betoniranje kolnika mosta. Sada se radi na oplati i polaganju armature, a ovih dana počet će postavljanje ograde. Nadalje se dodaje kako je ovih dana započelo asfaltiranje, pojašnjavajući kako radovi na navlačenju željezne konstrukcije mosta kasne, kao i prva faza betonskih radova, koji se moraju izvoditi u dvije faze. Prva faza zbog sušenja betona mora stajati 14 dana, pa se zatim polaže drugi dio. Nakon toga pristupit će se asfaltiranju kolnika mosta, kako bi ulice, tako da će i one biti dovršena u istom roku kao i most i prilazi.

(Vinkovački list 21. prosinca 1979.)

Most je svečano 28. studenog 1980. otvorio tadašnji predsjednik Skupštine Općine Vinkovci Nikola Delaš, a svečanost otvorenja mosta održana je u okviru proslave praznika Dana Republike bivše SFRJ. Na otvorenju je istaknuto kako će se novim mostom smanjiti troškovi poslovanja, jer će biti manje uskih grla, manje utroška goriva, te će se skratiti putovi prema nizu poduzeća u industrijskoj zoni grada. Za kraj recimo kako je u ovaj most koji je dug 118 metara i 17 metara širok, ugrađeno 309 tona čelične konstrukcije, 1103 kubika betona, 135 tona betonskog čelika, a konačna vrijednost radova iznosila je 3 milijarde i 450 milijuna dinara.