Ako vam se ponekad školski sat od 45 minuta čini prekratak (a takvih je sigurno jako puno), pođite put Španjolske u kojoj školski sat traje 55 minuta.
Naime, ondje su tjedan dana, u sklopu Erasmus+ projekta Inovativni učitelj za školu budućnosti, boravili profesori Ekonomske i trgovačke škole Ivana Domca Vinkovci.
Naši nastavnici matematike, informatike, geografije i kemije, u sklopu projekta, posjetili su IES Los Montesinos, upoznali se s metodama rada te projektima modernizacije škole koji se provode u pokrajini Valenciji.
Tijekom boravka, učenici su im prikazali svoja znanja i vještine iz pojedinih predmeta koje su povezali s Hrvatskom. Naši profesori su također održali nekoliko predavanja kojima su učenike upoznali s Hrvatskom, školom i gradom iz kojeg dolaze, a učenici su željeli naučiti i poneku riječ na hrvatskom jeziku.
Profesori domaćini, pobrinuli su se za toplu dobrodošlicu i ugodno druženje kroz obilaske Orihuele, Torrevieje i drugih mjesta kao sto su zaštićena područja prirode – Nacionalni park Torrevieja. Vinkovčane je primio i gradonačelnik te su obišli kulturne institucije grada koji ih je ugostio.
Još jedan u nizu Erasmus+ projekata Ekonomske škole nastao je u sklopu razmjene iskustva s ciljem obogaćivanja nastavnog procesa, a kako bi u konačnici njihovim učenicima omogućio zanimljiv i inovativan pristup u procesu učenja i poučavanja. Provedbom projekta, želja profesora je, omogućiti svim učenicima jednake uvjete za postizanje uspjeha bez obzira na njihove mogućnosti i sposobnosti.
Naši Vinkovčani, tako su se u Španjolskoj susreli sa sustavom mentorstva učenicima. Naime, radi se o mentoriranju učeniku prvog razreda od njegovog starijeg kolege u trećem razredu kao i mentorstvo učeniku drugog razreda od strane kolege u četvrtom razredu. Tako učenici jedni drugima pomažu tijekom početka njihovog srednjoškolskog obrazovanja, a koje u ovoj državi obuhvaća razdoblje od 12 do 16 godina podijeljeno u dva ciklusa. Nakon četvrtog razreda i završnog ispita učenicima se otvaraju mogućnosti pohađanja više stručne škole, upisa na fakultet ili izravno zaposlenje. Za razliku od Hrvatske, u velikoj Španjolskoj školski sustav nije jedinstven te postoje regionalne razlike u organizaciji obrazovnih programa.
Uz sav posao kojeg je bilo dosta, nije nedostajalo ni druženja za koje su se pobrinuli prijatelji iz Španjolske, a kolege su naši profesori pozvali na uzvratni posjet u Vinkovce.