U Gradskom muzeju Vukovar održano je svečano potpisivanje Ugovora za izvođenje radova na projektu “Nadogradnja i elektrifikacija pruge Vinkovci – Vukovar”, između HŽ Infrastrukture i španjolske tvrtke Comsa.
Svečanosti potpisivanja ugovora nazočili su ministar mora, prometa i infrastrukture, Oleg Butković, župan Vukovarsko – srijemske županije Božo Galić, gradonačelnik Grada Vukovara Ivan Penava, zamjenik gradonačelnika Grada Vinkovaca Gabrijel Šokičić, te predstavnici drugih institucija kao i lokalne samouprave s područja Županije.
“Nakon što smo u ponedjeljak nakon 52 godine otvorili novoizgrađenu prugu Sveti Ivan Žabno-Gradec, danas u Vukovaru potpisali smo ugovor o nadogradnji i elektrifikaciji željezničke pruge Vinkovci – Vukovar i riječ je o velikom investicijskom ciklusu koji je krenuo u prometnu infrastrukturu poglavito u željeznici.”, kazao je ministar Butković najavivši kako će se za tjedan dana, 27. prosinca, potpisati ugovor za dionicu Leskovac – Karlovac ukupne vrijednosti 310 milijuna eura. “Projekt nadogradnje i elektrifikacije pruge Vinkovci – Vukovar ima veliki značaj za luku Vukovar i vjerujem da će doprinijeti razvoju ove županije i regije.”, rekao je ministar Oleg Butković.
Vukovarsko- srijemski župan Božo Galić istaknuo je zadovoljstvo ovim projektom koji puno znači za naša dva grada, Vukovar i Vinkovce, ne samo u prometnom razvoju nego u svekolikom gospodarskom razvoju i cijele naše Slavonije i Srijema.
“Stalno naglašavam važnost spajanje Luke Vukovar i Luke Rijeka, spajanje Luke Vukovar prema Pločama, koridor Vc, također X koridor koja je žila kucavica za gospodarstvo, za promet putnika i roba. Također očekujemo i realizaciju željezničke pruge Vinkovci – Zagreb, koja znači ostanak ljudi tj. život za ovaj kraj.”, rekao je župan Galić.
“Vinkovci su nekada bili jedno od najznačajnijih željezničkih čvorišta u Europi i obnovom ovog dijela pruge izgleda da se vraćamo se na stare pozicije.”, kazao je zamjenik vinkovačkog gradonačelnika Gabrijel Šokičić, dodavši kako će se obnovom pruge znatno poboljšati povezanost Vinkovaca i Vukovara. Šokičić je nada da se neće stati na ovom projektu već da će uskoro imati prigodu razgovarati i obnovi pruge od Vinkovaca do Zagreba, a isto tako da će i ostali koridori u dogledno vrijeme biti obnovljeni.
“Drago nam je imati ovakav projekt i riječ je o značajnom iskoraku prema naprijed prvenstveno u gospodarskom smislu, jer željeznički kolodvor u Vukovaru je prvenstveno u funkciji gospodarstva izravno povezan s najvećom riječnom lukom na nutarnjim vodama i stoga nam je moderna željeznička infrastruktura prijeko potrebna.”, kazao je gradonačelnik Vukovara Ivan Penava.
Izvođači će kroz predviđeni rok trajanja radova od dvije godine nadograditi i elektrificirati prugu Vinkovci – Vukovar u duljini od 18,71 kilometar. Cilj ovog Projekta jest povećanje opsega željezničkoga teretnog prijevoza i prekrcaja robe u luci Vukovar, kao i bolja povezanost željezničkoga putničkog prijevoza Vukovarsko – srijemske županije s glavnim prometnim koridorima. Modernizacijom će se pruga Vinkovci – Vukovar unaprijediti za voznu brzinu vlakova do 120 km/h, čime će se vrijeme putovanja skratiti za 50 posto, tako da će putovanje od Vinkovaca do Vukovara u putničkom prijevozu trajati 20 minuta, a u teretnom prijevozu 30 minuta.
Elektrifikacijom pruge osigurati će se ekonomski energetski isplativiji te ekološki održiv željeznički promet. Povećati će se kapacitet pruge i poboljšati pristup luci Vukovar, omogućiti će i uvjete za gospodarski razvoj okolice Vukovara i Vinkovaca, a u konačnici i Vukovarsko-srijemske županije te istočnog dijela Slavonije.
Navedeni projekt obuhvaća: rekonstrukciju i obnovu postojeće jednokolosiječne pruge Vinkovci-Vukovar s nadogradnjom i elektrifikacijom dionice; rekonstrukciju željezničkog kolodvora Vukovar – Borovo Naselje, nadogradnju elektrostabilnih postrojenja i elektrifikaciju u kolodvoru Vukovar te rekonstrukciju željezničkih stajališta Nuštar i Bršadin – Lipovača; radove na građevinskom, prometno-upravljačkom te signalno-sigurnosnom sustavu; nove željezničko-cestovne prijelaze; izgradnju pješačkih pothodnika; lakši pristup osobama smanjene pokretljivosti; izgradnju zidova za zaštitu od buke i dr.
Projekt sufinancira Europska unija putem Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014 – 2020, iz Kohezijskog fonda.