Baš poput dronova koje će koristiti, 18 učenika i jedan nastavnik Poljoprivredno šumarske škole Vinkovci uspješno su “sletjeli” na hrvatsko tlo iz Španjolske gdje su boravili u sklopu projekta Erasmus+ KA102 projekt TIME. Kako smo već pisali, učenici su tijekom dva tjedna provodili stručnu praksu iz područja primjene bespilotnih letjelica u poljoprivredi.
Učenici drugih, trećih i četvrtih razreda obrazovnih programa agrotehničar i poljoprivredni tehničar fitofarmaceut u Sevilli su, u sklopu projekta sufinanciranog od EU u iznosu od 80 tisuća eura, napravili prve korake u radu s dronovima. Započeli su s teorijom primjene dronova u poljoprivredi, zatim su preko vježbanja upravljanja na simulatoru u učionici došli i do samostalnog upravljanje dronom na poligonu, naučili su planirati let koristeći software i postavljajući GCP te obrađivati dobivene fotografije u raznim programima. Od ukupno 10 radnih dana, šest su proveli u učionici, a četiri na terenskoj nastavi – poligonu i polju naranče, maslina i pšenice.
Svi učenici koji su nakon njihove prijave odabrani za sudjelovanje u ovom projektu već su ranije bili upoznati s dobrobitima dronova za preciznu poljoprivredu, no tek su sada dobili dovoljno uvida u sve mogućnosti koje nudi i načine na koje mogu koristiti modernu tehnologiju na svojim OPG-ovima i u budućem radu.
“Samostalan rad i rad u malim timovima uz podršku tutora pružio im je priliku da usvoje vještine upravljanja dronovima i znanja o obradi podataka koje dobiju putem snimaka. Svaki učenik je tijekom prakse dobio na korištenje vlastiti laptop, a cijela praksa se odvijala na engleskom jeziku, što je doprinijelo poboljšanju aktivnog korištenja stranog jezika u stvarnim situacijama, kako svakodnevnim, tako i onima vezanima uz struku”, pojasnila nam je Rejhana Nuhanović Tadijan, koordinatorica projekta koja je s učenicima boravila u Španjolskoj. Dodaje kako su imali priliku porazgovarati i s vlasnikom poljoprivrednog imanja gdje su obavljali terensku nastavu i saznati karakteristike poljoprivrede juga Španjolske te usporediti s vlastitim iskustvom. Projekt se provodi uz primjenu ECVET-a, što znači da se planirani ishodi učenja ostvareni u inozemstvu potvrđuju i priznaju u matičnoj ustanovi kao dio redovitog školovanja.
Izvješća o njihovim aktivnostima možete pronaći na Facebook stranici Agriculture with drones – Erasmus+ project TIME.
Cilj ovog projekta je kreirati program obuke za korištenje dronova u poljoprivredi koji bi se uvrstio u kurikulum praktične nastave u ovoj vinkovačkoj školi i provodio na njihovom dobru. Tako svi učenici mogu naučiti osnove rada s dronovima u poljoprivredi što im daje prednost na tržištu rada, ali i u radu na vlastitim OPG-ovima gdje će te vještine mogli iskoristiti za povećanje prinosa i učinkovitije upravljanje gospodarstvom. Poljoprivredno šumarska škola kao Regionalni centar kompetentnosti ima za cilj sustavno pružati učenicima pristup i edukaciju suvremenim tehnologijama u poljoprivredi, a nabava drona i provođenje edukacije jedan od primarnih ciljeva koji vrlo skoro biti proveden.
“Zadovoljni smo što smo i u ovom izazovnom razdoblju uspjeli provesti barem jednu mobilnost bez poteškoća. Učenici su oduševljeni putovanjem, stručnom praksom i znanjima koja su stekli, kako iz područja struke, tako i za svoj osobni razvoj”, dodaje Rejhana.
Ovaj i slični projekti koje škola sustavno provodi u okviru Erasmus+ programa pruža učenicima jedinstvenu priliku da uz nove kompetencije unaprijede svoje znanje engleskoga, nauče ponešto i nekog novog jezika, upoznaju obilježja druge kulture, posjete znamenitosti, nauče nešto o povijesti ili kušaju nove vrste hrane. Na taj način razvijaju svoju samostalnost i neovisnost, timski rad, odgovornost, fleskibilnost, interkulturalnost, komunikaciju, vještine rješavanja problema i druge vještine 21. stoljeća koje su neophodne za konkurentnost na tržištu rada.
“Nadamo se da ćemo uskoro jednako uspješno moći provesti i drugu mobilnost u partnersku školu CHEP 78 u Francuskoj, gdje će stručnu praksu obavljati učenici obrazovnog programa šumarski tehničar i poljoprivredni gospodarstvenik. Isto tako se nadamo da ćemo i u idućem programskom razdoblju dobiti priliku za provođenje novih kvalitetnih projekata u okviru Erasmus+ programa, budući da nam je cilj njima obuhvatiti što više učenika naše škole i pružiti im priliku za profesionalno i osobno usavršavanje tijekom školovanja, s naglaskom na učenika s manje mogućnosti, koji inače ne bi mogli steći takva iskustva”, zaključila je.