Želeći se osamostaliti i raditi na stvaranju nove dodatne vrijednosti, jer su smatrali kako se premalo tvrtki bavi proizvodnjom i razvijanjem novih proizvoda, dva mlada Vinkovčanina prije nešto više od šest godina osnovala su vlastitu tvrtku i krenuli u proizvodnju PVC stupova. Danas tvrtka PVC Troplex ima šestero zaposlenih, proizvode PVC stupove za vinogradarstvo, voćarstvo, mlade voćke i povrće. Otkupljuju sirovinu po cijeloj Hrvatskoj te ju u konačnici pretvaraju u gotov proizvod. Od ukupne proizvodnje 20% izvoze u Bosnu i Hercegovinu, Srbiju i Sloveniju, a inozemna tržišta uskoro planiraju proširiti i na Mađarsku.
Cjelokupan proces proizvodnje, od samog ulaska sirovine do konačne izrade odvija se u pogonima tvrtke, objašnjavaju vlasnici i osnivači ove tvrtke Vicko Mustapić i Ivan Crnaić.
Dodaju i kako je vrlo važno znati da su njihovi proizvodi napravljeni od prvoklasnog ekstrudiranog PVC-a, ali i da su ekološki vrlo značajni jer ih proizvode od recikliranog PVC materijala. Ovi 31-godišnji poslovni partneri nerazdvojni su prijatelji još od malih nogu, a zanimljivo je primijetiti kako su u samostalan posao ušli vrlo mladi. Iz današnje perspektive zbog takve odluke, kažu, nisu požalili. „Proizvodimo stupove u 3 debljine, od 22mm, 35mm i 80mm koji se mogu koristiti u vinogradarstvu, voćarstvu i povrtlarstvu. Proizvodimo i stupove za ograde, električne pastire, konstrukcije za plastenike i protugradne mreže i slično. Naši stupovi su neškodljivi za okoliš i same biljke, te otporni na vremenske nepogode i ne zahtijevaju dodatna ulaganja“, priča nam Vicko Mustapić koji je zadužen za marketing i izvoz, dok je Ivan Crnaić više posvećen samoj proizvodnji.
Neizbježno je pitanje u posljednje vrijeme ono kako su se snašli u prošloj godini, koja će ostati upamćena kao izrazito teška i zahtjevna, pogotovo kada je poduzetništvo u pitanju.
Godina je bila iznimno turbulentna, a najveća nesigurnost je bila u državnim mjerama i neznanju u vezi virusa, upozorava Mustapić.
„Nismo znali možemo li očekivati zatvaranje i zabranu rada zbog očuvanja zdravlja. Srećom mogli smo raditi bez prestanka cijele godine, ali pandemija je pogodila tržište, odnosno klijenti su stopirali investicije. Veliki broj pravnih osoba je zabilježio pad poslovne aktivnosti što je rezultiralo smanjenjem potražnje i potrošnje. Također, maloprodajni kupci su zbog situacije s pandemijom odgodili ulaganja zbog straha, što je utjecalo na smanjenje poslovanja i povećanje zaliha. Suočili smo se s nemogućnosti izvoza, padom potražnje, problemom nabave sirovine i problemom naplate. Poduzeli smo sve moguće aktivnosti kako bi smanjili rizik poslovanja i sačuvali zdravlje svojih djelatnika. Prijavili smo se za dostupne mjere za očuvanje radnih mjesta, te smo proveli detaljnu obuku u vezi prevencije širenja virusa. Provodili smo i dnevne sastanke s djelatnicima kako bi dobili ideju kako smanjiti utjecaj krize. Proces od ideje do realizacije je bio iznimno brz. Odlučili smo uvesti uslugu montaže protugradne mreže, ograde i plastenika. Na ovaj način smo fokusirali poslovanje na montažu na otvorenom, te proširili svoje usluge“, ističe.
U navedenom periodu su, dodaje, montirali mreže i ograde na području Zadra, Delnica, Petrinje, Pisarovine, Osijeka i Vukovara, a novom ponudom su proširili svoja znanja i usluge, te smanjili utjecaj krize na poslovanje.
„Osim proširenja usluga prilagodili smo naše proizvode novim zahtjevima tržišta. Uveli smo tako u ponudu stupove za masline, tunele/cijevi za uzgoj jagoda, lubenica i salate, plastenike s novim sistemom ojačanja i protugradne mreže, te na taj način osvojili nova tržišta i pronašli partnere u Dalmaciji i Istri“, napominje Vicko Mustapić. Naglašava i kako je intervencija države, kojom je osigurala iznos minimalne plaće poslodavcima za svakog radnika u pogođenim djelatnostima, pod uvjetom da nema otkaza, ublažila rast broja nezaposlenih. Država je, kaže, najveći dio financijskog tereta preuzela na sebe, što će se u bliskoj budućnosti zasigurno i osjetiti.
Na pitanje, što je to što bi država trebala napraviti da poduzetnici uspješnije posluju, odgovara da je siguran kako je najbolje rješenje prepustiti poduzetnicima poslovanje u njihove ruke, te ih što manje ograničavati.
„Mjerama koje zabranjuju rad ne postiže se pozitivan učinak za nikoga. Sama definicija poduzetništva govori kako je poduzetništvo pronalaženje prilika u okruženju. Tvrtke će pronaći način za rad i preživljavanje do završetka pandemije. Smatram da bi poduzetnici i tvrtke trebali više surađivati, što će onda dovesti do zajedničkih ideja i djelovanja. Kada bi poduzetnici dijelili između sebe znanje, kontakte i ideje oni sami, kao i gospodarstvo općenito i društvo u cjelini, bili bi prospertiteniji. Sinergijom poduzetnika više tvrtki bi moglo zajedno djelovati na tržištu na višestruko zadovoljstvo“, poručuje Mustapić. U idućoj godini planiraju fokusirati svoje poslovanje na usluge montaže i logistike vezane uz proizvode, te povećanje proizvodnog asortimana. Plan je uložiti dodatni trud i resurse s ciljem rasta poslovanja i otvaranja novih radnih mjesta jer, procjenjuju, svaka kriza stvara potrebu za novim proizvodom.