Abecednim redom po školama, od 16 učenika koji su završili 4. razred njih 12 je prijavilo ispite na Državnoj maturi u Drvodjelsko tehničkoj školi.
„Kao i dosadašnjih godina bolji rezultati su ostvareni na ispitima iz engleskog jezika i matematike, a lošiji iz njemačkog i hrvatskog. S obzirom na to da smo strukovna škola svaki prolazak na ispitima Državne mature nas veseli. Učenici koji namjeravaju studirati, polože ispite i upišu željeni fakultet”, kaže ispitna koordinatorica Slavica Karatović.
Od 152 učenika prijavljena na ljetni rok, 61,2% ih je položilo prijavljene ispite, rezultati su vinkovačke Ekonomske i trgovačke škole Ivana Domca. Najbolji uspjeh polučili su na ispitu iz engleskog jezika A razine, gotovo vrlo dobar. “Izuzetno smo ponosni na ovogodišnju generaciju jer su ispit iz engleskog na višoj razini položili svi oni koji su ga prijavili. Pada ovdje nije bilo, ali je bilo najviše odličnih ocjena”, ponosno ističe ravnatelj Mato Džalto dodajući kako su najlošiji rezultati iz izbornih predmeta koje učenici nisu imali prilike slušati u programima koje su pohađali. Rezultati su u prosjeku bolji od prošlogodišnjih što je veliki uspjeh zbog okolnosti koje su zadesile ovu generaciju, ocjenjuje. S obzirom na neslužbene rezultate, do zaključenja broja nisu sa sigurnošću mogli govoriti o broju budućih studenata. No iskustvo je potvrdilo da se gotovo polovina učenika odlučuje za neki fakultet, napominje.
U vinkovačkoj Gimnaziji M. A. Reljkovića ispitu Državne mature pristupilo je 159 maturanata. Samo je jedna učenica dobila negativnu ocjenu iz obveznog predmeta i time nije položila u ljetnom roku, dok su svi ostali uspješno svladali još jednu stepenicu ka nastavku obrazovanja. “Iako u trenutku razgovora raspolažemo preliminarnim rezultatima s obzirom na rokove žalbe, možemo reći da obje razine sva tri obvezna predmeta (hrvatski i engleski jezik i matematika) bilježe dobre rezultate, kao i kemija i psihologija. Slabiji su rezultati biologije i fizike”, rekla je ravnateljica Ivana Biljan. Dodaje da nije primjetno osobito odstupanje u odnosu na prijašnje godine no ipak su se biologija, fizika i obje razine hrvatskog jezika pokazale nešto slabijima u odnosu na prošlu godinu. “U ovom slučaju bismo mogli reći da je tome doprinijela pandemija COVID-19 koja već drugu školsku godinu mijenja uobičajeni način rada škole. I nastavnici i učenici, posebno maturanti, iznimno su se trudili i prilagodili „novom normalnom“, a moguće je da je psihološki pritisak učinio svoje”, ocjenjuje.
U Poljoprivredno šumarskoj školi, ispitima u ljetnome roku, pristupilo je 39 od 76 maturanata. Dosad je to najmanji broj, a i ondje je engleski jezik A razine predmet s najboljim rezultatima. „Oni uvijek mogu biti bolji i to je cilj kojem teže i učenici i nastavnici škole. Međutim, ne iznenađuju, posebno uzevši u obzir da učenici našu školu upisuju većim dijelom s ciljem osposobljavanja za rad na poljoprivrednim gospodarstvima ili općenito u poljoprivredi pa je u startu interes za upis na fakultete nešto slabiji. Danak je zasigurno uzela i činjenica da smo u trećem i u četvrtom razredu dio nastave odradili u online okruženju”, zaključuje ravnateljica Ružica Zucić. Nakon završetka školovanja, u prosjeku se za studij odlučuje između 18 – 31 % njihovih maturanata, a kako potvrde o položenim ispitima državne mature imaju trajnu vrijednost, pravo upisa na fakultet moguće je koristiti i kasnije, u što škola nema uvida.
U vinkovačkoj Srednjoj strukovnoj školi na ljetni rok mature izašlo je 50 učenika iz dva razreda Turističke gimnazije i Turističko-hotelijerskog komercijalista. Ovogodišnji rezultati su na tragu dosadašnjih, najbolji u engleskom i hrvatskom jeziku A razine, a nešto slabiji je bio hrvatski B razine. „Raduje nas poboljšan rezultat iz Matematike, koja je općenito maturantima najveći problem. Iznimno smo zadovoljni rezultatima svojih učenika, budući da su posljednje dvije godine bile osobito teške i izazovne vezano za rad i organizaciju nastave u uvjetima pandemije. Premda rezultati još nisu konačni, mogu reći kako 68% naših učenika nastavlja školovanje na sveučilištima i veleučilištima od Zagreba, Osijeka, Pule, Rijeke, Splita, Slavonskog Broda, Zadra i Vukovara”, ističe ravnatelj Domagoj Bujadinović.
U Tehničkoj školi Ruđera Boškovića od ukupno 133 učenika završnih razreda, ispite Državne mature prijavilo je njih 117 što je približno 88%. Prolaznost je bila 67.52%, a njemački, engleski i informatika dali su ukupno najbolji rezultat dok je fizika završila nešto lošije. „Rezultati su u skladu s očekivanjima, premda je moglo biti bolje osobito iz obveznih predmeta, matematike i hrvatskog jezika. Dobar dio naših učenika posljednjih godina gravitira prema osječkom FERIT-u, građevini i strojarstvu u Slavonskom Brodu”, saznajemo od ispitnog koordinatora Krune Čeliga.
U Zdravstvenoj i veterinarskoj školi dr. A. Štampara od 99 učenika završnih razreda, ispitima državne mature pristupilo je njih 86 – 65 učenika je uspješno položilo, a 21 učenik nije položio neki od obveznih predmeta. Kao i ranijih godina najbolji je rezultat i ovdje iz engleskog jezika. Ove školske godine, kao i na nacionalnoj razini, nešto je bolji rezultat iz matematike, a malo slabiji iz hrvatskog jezika. “Iako smo strukovna škola veliki broj učenika prijavljuje ispite državne mature (oko 87% ). Rezultatima smo djelomično zadovoljni jer je niz objektivnih razloga zbog kojih rezultati nisu još bolji. Nastavni planovi i programi u našoj školi obuhvaćaju tek dio sadržaja koji se ispituju na državnoj maturi, a učenici zdravstvenog smjera nakon 2. razreda u svom kurikulumu nemaju predmete koji se ispituju na državnoj maturi, matematiku, hrvatski jezik, strane jezike kao i ostale općeobrazovne predmete. Organizacijom dodatne nastave nastojali smo im olakšati pripreme unatoč velikom tjednom opterećenju i dugotrajnoj online nastavi”, naglašava ravnatelj Josip Šuker. Dio učenika prijavljuje ispite mature iako trenutno ne planira upisati neki studijski program, a prema privremenim rezultatima 43 ih nastavlja studirati na nekom od studija zdravstvenog smjera, sestrinstvo, medicinsku dijagnostiku, radiologiju, fizioterapiju i sl., ali i druge studijske programe poput ekonomije, socijalnog rada, predškolskog obrazovanja što je trend upisa u ovoj školi već duže vrijeme, ističe ravnatelj.
Osim u Strukovnoj, Tehničkoj i Drvodjelskoj, u svim srednjim školama su popunjene planirane upisne kvote u 1. razrede. Slobodna mjesta za jesenski rok: soboslikar-ličilac, autolakirer, konobar, slastičar, modni tehničar, autoelektričar, stolar, drvodjelski tehničar.
Mali broj učenika nije zadovoljio i čeka jesenski rok Državne mature, no ravnatelji su složni u ocjeni da je gotovo dvije godine pandemijske online nastave uzelo danak znanju.