23 C
Vinkovci
Srijeda, 1. svibnja 2024.

Odšteta roditeljima stradalog padobranca

Više od autora

- vl promo-
Franjo Sorčik
Franjo Sorčik
franjo.sorcik@novosti.hr

Aeroklub Borovo Vukovar mora isplatiti 674.169 kuna odštete, sa zateznim kamatama, roditeljima padobranca Matije Kneževića (27), koji je poginuo 12. lipnja 2009. godine u Vukovaru. Roditeljima na ime neimovinske štete Aeroklub, svakom, mora isplatiti po 330.000 kuna te 14.169 kuna za troškove pogreba. Uz to Aeroklub treba platiti i parnični trošak u iznosu od 60.550 kuna, piše Glas Slavonije.

Matija Knežević smrtno je stradao kao polaznik učenik padobranske škole koju je organizirao Aeroklub Borovo. Zbilo se to poslije završenog teorijskog dijela ispita, nakon što je drugi put skakao iz aviona. Kada je iskočio, zrakoplovna gurtna se normalno izvukla, ali nije uslijedilo aktiviranje glavnog padobrana, a kako uređaj za automatsko otvaranje rezervnog padobrana nije bio instaliran, nije došlo ni do otvaranja rezervnog padobrana. Matija je s visine od 1000 metara pao na pomoćnu prostoriju kuće u Velebitskoj 72 u Vukovaru i na mjestu smrtno stradao. Roditelji i brat tražili su odštetu i od Branislava M., instruktora padobranstva, koji je sudjelovao u pripremnim radnjama prije samog polijetanja i iskakanja padobranca. Sud je taj zahtjev odbio.



Branislav M. ranije je pravomoćno osuđen na zatvorsku kaznu jer je, kao nastavnik u Aeroklubu Borovo Vukovar, dao mladom učeniku padobran bez automatskog otvaranja, nije mu osobno složio padobran i provjeravao ispravnost i podobnost padobrana za korištenje te se kao nastavnik nije nalazio u avionu, što je bio obvezan, saznaje Glas Slavonije.

U obrazloženju nepravomoćne presude Općinskog suda Vukovar navodi se kako u završnom izvješću o nesreći koje je načinila Agencija za istraživanje nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova stoji da automatsko otvaranje pričuvnog padobrana nakon odbacivanja kupole glavnog nije bilo spojeno te da pričuvni padobran nije bio pakiran sukladno tehničkom opisu. Nakon iskakanja iz zrakoplova gurtna se normalno izvukla, no do aktiviranja glavnog padobrana nije došlo. Pregledom padobrana nakon nesreće ustanovljeno je da na jednom kraju čeličnog užeta gurtne nedostaje plastična prevlaka u duljini od 2,5 do 3 centimetra, a da je kraj čeličnog užeta raščupan.

Povezani članci

- vl promo-

Posljednje objavljeno